GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie budowy A1

GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie budowy A1
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

GDDKiA ogłosiła przetarg na dokończenie prac na trzech odcinkach autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Prace na budowie mają ruszyć na wiosnę przyszłego roku. Dzięki temu A1 od Gdańska do Łodzi ma być przejezdna do końca 2013 r.

Chodzi o odcinki Czerniewice-Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km), gdzie wcześniej liderem konsorcjum była firma SRB Civil Engineering Limited, oraz fragment Brzezie-Kowal (29,5 km), gdzie liderem była spółka PBG.

Kontrakty na budowę tych odcinków zostały zerwane na początku września. Przedstawiciele GDDKiA zapowiedzieli wówczas, że Dyrekcja zabezpieczy przed zimą teren budowy i dokończy inwentaryzację częściowo zrealizowanych przez wykonawców prac na kujawsko-pomorskich odcinkach autostrady A1.

"GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG SA konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy, nie wywiązywali się z zapisów kontraktowych, nie realizowali budowy autostrady. Teraz, w wyniku przetargu zostaną wyłonieni nowi wykonawcy, którzy przejmą kontynuację realizacji robót budowlanych na przedmiotowym odcinku autostrady" - czytamy w piątkowym komunikacie GDDKiA.

Budowę fragmentu 65-kilometrowego odcinka A1 w województwie kujawsko-pomorskim z Czerniewic do Kowala podzielono na zadania, które miały realizować konsorcja tych samych firm: SRB Civil Engineering, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum było SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

Sąd Rejonowy w Poznaniu ogłosił upadłość PBG i Hydrobudowy w połowie czerwca br. W lipcu ogłoszono natomiast upadłość Aprivii. Od tego czasu upadłości tych spółek trwały rozmowy GDDKiA i SRB dotyczące przeorganizowania kontraktów na budowę odcinków A1, tak by prace mogły być kontynuowane.

Pod koniec sierpnia GDDKiA informowała, że uzgodnienia pomiędzy firmami tworzącymi konsorcjum przedłużają się, nie doszło też do porozumienia z syndykiem masy upadłościowej oraz z kredytującymi konsorcjum bankami. Zanim doszło do zerwania umowy, termin wykonania najpilniejszych prac kilkakrotnie przekładano.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku, ale "przejezdny" - jeszcze przed Euro 2012.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!