PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GDDKiA ma 14 chętnych na obwodnicę na S61 Via Baltica

Autor: Wnp.pl (TE)
11-07-2016 13:29
GDDKiA ma 14 chętnych na obwodnicę na S61 Via Baltica

Obwodnica Szczuczyna rozstanie rozbudowana o drugą jezdnię. (woj. podlaskie).

Fot. GDDKiA

Białostocki oddział GDDKiA otrzymał wnioski od 14 wykonawców zainteresowanych udziałem w przetargu na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61 Via Baltica.

Druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna będzie mieć niespełna 6,6 km, a inwestycja zostanie dofinansowana w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF).
Przy wyborze wykonawcy pod uwagę będą brane cena (85 proc.) i termin realizacji (15 proc.). Zamawiający wymaga realizacji w terminie od 28 do 34 miesięcy, a wadium wynosi 1 mln zł. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od grudnia do marca).

Jak informowała GDDKiA, zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń oraz decyzji niezbędnych do zrealizowania inwestycji.

Potencjalni wykonawcy

Wśród złożonych wniosków znajdują się:

1. Intercor

2. Energopol-Szczecin

3. Mota-Engil Central Europe

4. Budimex

5. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, PEUiM z Białegostoku

6. Polaqua

7. PBDiM z Mińska Mazowieckiego

8. Astaldi

9. Konsorcjum: Porr Polska Infrastructure, Unibep

10. Konsorcjum: Mega z Gdyni, AzVirt (Azerbejdżan)

11. IDS-Bud

12. Konsorcjum: Metrostav Polska, Metrostav

13. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe

14. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones

Inwestycja z problemami

Przypomnijmy, że obwodnicę Szczuczyna oddano do ruchu w listopadzie 2015 r. Trasa o długości 8 km jest drogą o przekroju jednojezdniowym - 1x2 pasy ruchu z jednym bezkolizyjnym węzłem Szczuczyn (na węźle dwujezdniowa 2x2 pasy ruchu).

Kontrakt na dokończenie przedsięwzięcia GDDKiA podpisała w sierpniu 2014 r. Polaqua zrealizowała prace za 126,2 mln zł brutto, a budżet inwestora wynosił 133,4 mln zł brutto.

Pierwszym wykonawcą zadania było FCC Construccion, z którym GDDKiA podpisała warty 124,8 mln zł brutto kontrakt w sierpniu 2012 r. Budżet inwestora w tamtym przetargu opiewał na 148,99 mln zł brutto, a prace miały potrwać 15 miesięcy.

FCC złożyło 12 czerwca 2013 r. oświadczenie o rozwiązaniu kontraktu, wskazując na przyczyny leżące po stronie zamawiającego. Natomiast GDDKiA odstąpiła od umowy z FCC 22 czerwca 2013 r., argumentując to opóźnieniem prac i odmową kontynuacji robót.

Zaawansowanie budowy obwodnicy w chwili przerwania robót wynosiło niespełna 16 proc. przy jednoczesnym upłynięciu przeszło połowy czasu przewidzianego na realizację całej inwestycji.

KOMENTARZE (2)

KOMENTARZE (2)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP