XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

GDDKiA: DSS były weryfikowane przed umową na A2

GDDKiA: DSS były weryfikowane przed umową na A2
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dolnośląskie Surowce Skalne i firma Boegl a Krysl przeszły, przed podpisaniem umowy na budowę odcinka A2, taką samą weryfikację jak wszyscy wykonawcy - poinformowała w piątek rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken.

Konsorcjum DSS i Boegl a Krysl przejęło plac budowy odcinka C autostrady Stryków-Konotopa latem ubiegłego roku, po tym jak drogowcy odstąpili od umowy z chińskim konsorcjum Covec. Zamówienie zostało udzielone z wolnej ręki, bez przetargu, co wywołało wówczas falę krytyki.

"Każdy wykonawca jest sprawdzany przez GDDKiA pod kątem spełniania kryteriów wymaganych prawem. Taką obowiązkową weryfikację przeszedł też wykonawca odcinka C autostrady A2 - konsorcjum firm: Boegl a Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne. Pozytywnie. To, że konsorcjum Boegl a Krysl wciąż buduje odcinek C autostrady A2, mimo upadłości współkonsorcjanta - firmy DSS, potwierdza skuteczność weryfikacji przeprowadzonej przez GDDKiA według zapisów obowiązującego prawa zamówień publicznych" - poinformowała rzeczniczka GDDKiA w piątkowym komunikacie.

Nelken podała, że GDDKiA sprawdzała kondycję całego konsorcjum i stan prawno-ekonomiczny każdego z uczestników konsorcjum. "Każdy z członków konsorcjum (...) złożył dokumenty świadczące o tym, że nie podlega wykluczeniu z postępowania, tj. nie zalega z opłatami podatków, składkami ZUS, że firma nie znajduje się w stanie upadłości ani likwidacji, ani innymi wymaganymi zobowiązaniami w stosunku do Skarbu Państwa. Wszyscy współkonsorcjanci startujący w postępowaniu, w tym spółka DSS, złożyli wymagane prawem dokumenty" - poinformowała.

Dodała, że GDDKiA uzyskała potwierdzenie linii kredytowej wskazującej na zabezpieczenie przez DSS środków wystarczających na sfinansowanie budowy. Ponadto Dyrekcja wystąpiła z wnioskiem do Ministerstwa Skarbu Państwa o informacje dotyczące wiarygodności finansowej spółki DSS. "Pozyskane z ministerstwa skarbu informacje nie dawały GDDKiA podstaw do wykluczenia firmy DSS z postępowania" - poinformowała Nelken.

Informacje o problemach DSS z wypłatami dla podwykonawców i dotrzymaniem terminów wykonywania poszczególnych prac zaczęły się pojawiać jesienią 2011 r. Pod koniec stycznia br. firma Bogl a Krysl przejęła część robót od DSS, natomiast w marcu przeorganizowano kontrakt - DSS oddał Boegl a Krysl całość prac, a sam został tylko dostawcą kruszywa.

W kwietniu sąd ogłosił upadłość likwidacyjną Dolnośląskich Surowców Skalnych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA: DSS były weryfikowane przed umową na A2

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!