XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Galeria Echo Katowice wyznaczy zupełnie nowe trendy

Galeria Echo Katowice wyznaczy zupełnie nowe trendy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Takiego projektu jeszcze w Polsce nie było. Galeria Echo Katowice wyznaczy nowe trendy na rynku centrów handlowych w naszym kraju - zapowiadają inwestor Galerii Echo Katowice, firma Echo Investment oraz architekt projektu - Paweł Zieliński, prezes zarządu Mofo Architekci.

Galeria Echo Katowice powstanie w południowej części Katowic, u zbiegu ul. Kościuszki i Kolejowej, jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta, trasie, którą przejeżdża nawet 15 tys. samochodów na godzinę.



- Zanim rozpoczęliśmy tworzenie konceptu Galerii Echo Katowice, sprawdziliśmy potencjał lokalizacji pod tę inwestycję, do czego wykorzystaliśmy badania firmy GfK Polonia. Okazało się, że południowa część miasta ma wielki potencjał do realizacji projektu handlowego, a nasycenie takimi powierzchniami jest tu minimalne (224 mkw./ 1000 mieszkańców, przy średniej krajowej dla dużych miast ok. 1000 mkw.). To czterokrotnie mniej niż w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy północnej części Katowic. Co więcej mamy tu do czynienia z wysoką siłą nabywczą (121% średniej krajowej), która będzie rosła wraz z rozwojem inwestycji mieszkaniowych w tym miejscu, m.in. ekskluzywnych apartamentów - opowiada Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.

Galeria Echo Katowice powstanie na działce o powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na trzech poziomach. - Postawiliśmy na trzy filary: różnorodna oferta, nowy poziom komfortu i użytkowania oraz ekologia potwierdzona wysokim certyfikatem BREEAM (m.in. gospodarka odpadami, co da oszczędności najemcom) - wyjaśnia Marcin Materny. Jak dodaje, aż 30 proc. powierzchni zostanie przeznaczone na gastronomię i rozrywkę, a 16 proc. na modę. - W dobie rozwoju e-commerce, pozahandlowa oferta to przyszłość rynku centrów handlowych. To będzie miejsce zupełnie inne niż w centrach handlowych już obecnych w Polsce. Zaoferujemy duży fitness klub, kino Helios, dużą strefę zabaw dla dzieci, wielką kręgielnię, restaurację z obsługa kelnerską – zapowiada Marcin Materny.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Galeria Echo Katowice wyznaczy zupełnie nowe trendy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!