Takiego projektu jeszcze w Polsce nie było. Galeria Echo Katowice wyznaczy nowe trendy na rynku centrów handlowych w naszym kraju - zapowiadają inwestor Galerii Echo Katowice, firma Echo Investment oraz architekt projektu - Paweł Zieliński, prezes zarządu Mofo Architekci.
- Zanim rozpoczęliśmy tworzenie konceptu Galerii Echo Katowice, sprawdziliśmy potencjał lokalizacji pod tę inwestycję, do czego wykorzystaliśmy badania firmy GfK Polonia. Okazało się, że południowa część miasta ma wielki potencjał do realizacji projektu handlowego, a nasycenie takimi powierzchniami jest tu minimalne (224 mkw./ 1000 mieszkańców, przy średniej krajowej dla dużych miast ok. 1000 mkw.). To czterokrotnie mniej niż w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy północnej części Katowic. Co więcej mamy tu do czynienia z wysoką siłą nabywczą (121% średniej krajowej), która będzie rosła wraz z rozwojem inwestycji mieszkaniowych w tym miejscu, m.in. ekskluzywnych apartamentów - opowiada Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
Galeria Echo Katowice powstanie na działce o powierzchni 54 000 mkw. Obiekt będzie oferował 42 000 mkw. powierzchni handlowej i rozrywkowej rozlokowanej na trzech poziomach. - Postawiliśmy na trzy filary: różnorodna oferta, nowy poziom komfortu i użytkowania oraz ekologia potwierdzona wysokim certyfikatem BREEAM (m.in. gospodarka odpadami, co da oszczędności najemcom) - wyjaśnia Marcin Materny. Jak dodaje, aż 30 proc. powierzchni zostanie przeznaczone na gastronomię i rozrywkę, a 16 proc. na modę. - W dobie rozwoju e-commerce, pozahandlowa oferta to przyszłość rynku centrów handlowych. To będzie miejsce zupełnie inne niż w centrach handlowych już obecnych w Polsce. Zaoferujemy duży fitness klub, kino Helios, dużą strefę zabaw dla dzieci, wielką kręgielnię, restaurację z obsługa kelnerską – zapowiada Marcin Materny.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Galeria Echo Katowice wyznaczy zupełnie nowe trendy