PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firma budująca obwodnicę Hrubieszowa chce śledztwa prokuratury

Autor: PAP
13-01-2015 09:35
Firma budująca obwodnicę Hrubieszowa chce śledztwa prokuratury

Obwodnica Hrubieszowa o długości 9,3 km, powstaje w ciągu drogi krajowej nr 74, prowadzącej do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie. Ma usprawnić ruch przygraniczny.

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Firma Dromet Częstochowa chce prokuratorskiego śledztwa ws. niedokończonej budowy obwodnicy Hrubieszowa (Lubelskie). Uważa, że została oszukana przez GDDKiA. Dyrekcja odpiera zarzuty; twierdzi, że działa zgodnie z prawem i zasadami zawartej umowy.

Obwodnica Hrubieszowa wykonana jest w 80 proc. Jej budowę rozpoczęło w lipcu 2011 r. konsorcjum firm - HAK Construction jako lider oraz Dromet Częstochowa i Cardo Mosty. Po ogłoszeniu upadłości przez lidera budowę obwodnicy od września 2012 r. kontynuował Dromet.
W grudniu 2014 r. GDDKiA zerwała umowę z Drometem z powodu niezrealizowania zobowiązań kontraktu i harmonogramu robót (prace miały się zakończyć 26 października 2014 r.). Dyrekcja domaga się od tej firmy zapłacenia ponad 11 mln zł.

Według władz Drometu zobowiązania te powinny być rozliczone z poprzednim wykonawcą budowy - HAK Construction, który ogłosił upadłość. Uważają, że GDDKiA zataiła faktyczny stan rozliczeń z HAK Construction, aby nakłonić spółkę do kontynuowania budowy.

Prezes spółki Jan Pilis skierował do Prokuratury Okręgowej w Lublinie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa przez GDDKiA. "Dromet został celowo wprowadzony w błąd co do stanu rozliczeń z Liderem Konsorcjum - Hak Construction Sp. z o.o. celem doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w postaci dalszej realizacji kontraktu" - napisano w zawiadomieniu, którego treść otrzymała PAP.

Władze Drometu podkreślają, że spółka przejmując samodzielnie budowę zastrzegła, iż "za wszelkie zobowiązania powstałe przed dniem przejęcia odpowiedzialny jest Lider konsorcjum Hak Construction". Chodziło m.in. o wypłacenie przez GDDKiA firmie HAK Construction 6,5 mln zł za - jak podnosi Dromet - niewykonane w rzeczywistości prace.

W ocenie władz Drometu GDDKiA zapewniła, że o zwrot nienależnie pobranej kwoty wystąpi do firm Hak Construction i Cardo Mosty, co "gwarantowało, iż wszelkie +zaszłości+ związane z nieprawidłowym rozliczeniem robót () będą rozliczane z tymi podmiotami", dlatego spółka zdecydowała się na kontynuowanie budowy.

Władze spółki podają, że budowa przebiegała bez większych zakłóceń, ale w październiku 2014 r. GDDKiA wezwała Dromet do zapłaty ok. 11 mln zł "tytułem zwrotu wypłaconych bezpośrednio na rzecz podwykonawców należności". Chodzi o wypłaty dokonane w 2012 r. w okresie 30 sierpnia - 14 listopada, czyli jeszcze przed przejęciem budowy przez Dromet.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP