Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Eurovia z Warbudem i Mota-Engil najtańsze na odcinkach S3

Autor: wnp.p (TE)
05-08-2015 19:29
Eurovia z Warbudem i Mota-Engil najtańsze na odcinkach S3
fot. GDDKiA

GDDKiA otrzymała w sumie 15 ofert w dwóch przetargach na projekt i budowę drogi ekspresowej S3 z Legnicy do Bolkowa o łącznej długości 36 km. Pierwsze zadanie najtaniej wyceniło konsorcjum Eurovia Polska, Warbud, a drugie Mota-Engil Central Europe.

Pierwszy przetarg obejmuje odcinek o długości niespełna 20 km od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem). Oferta konsorcjum Eurovia Polska, Warbud opiewa na 295,57 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 475,86 mln zł brutto.
Kolejne oferty złożyły: Mota-Engil Central Europe (315,75 mln zł brutto), Budimex (341,69 mln zł brutto), konsorcjum Max Boegl Polska, Max Boegl Stiftung, Berger Bau Polska, Berger Bau (349,76 mln zł brutto).

Ponadto w przetargu uczestniczą jeszcze: konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones (352,46 mln zł brutto), konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag (367,18 mln zł brutto), Impresa Pizzarotti (375,44 mln zł brutto), Metrostav (418,94 mln zł brutto) oraz konsorcjum M-Silnice, Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie (726,56 mln zł brutto).

Natomiast drugie postępowanie przewiduje budowę odcinka o długości nieco ponad 16 km od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków. Oferta Mota-Engil Central Europe opiewa na 322,87 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 461,15 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły: Budimex (349,40 mln zł brutto), Metrostav (378,28 mln zł brutto), konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag (396,87 mln zł brutto), konsorcjum Aldesa Construcciones, Aldesa Construcciones (397,71 mln zł brutto) oraz Impresa Pizzarotti (425,59 mln zł brutto).

Przy wyborze najkorzystniejszych ofert będą brane pod uwagę: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) i gwarancja (5 proc.). W obu przypadkach wszyscy wykonawcy zadeklarowali 10-letni okres gwarancji oraz 30-miesięczny termin realizacji (wyjątek konsorcjum M-Silnice - 33 miesiące).

W ramach inwestycji planowana jest budowa dwujezdniowej drogi o pełnych parametrach trasy ekspresowej, w tym 25 obiektów inżynierskich, miejsc obsługi podróżnych „Jawor” (po obu stronach S3).

Powstaną cztery węzły: Jawor (połączenie S3 z DK3), Jawor II (połączenie S3 z DW374), Paszowice (połączenie S3 z DK3) i Bolków (połączenie S3 z DK5).

Droga ekspresowa S3 jest położona w uzupełniającym korytarzu TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment), łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi.

Trasa prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, a następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, po Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP