Erbud przedstawił harmonogram napraw na lotnisku w Modlinie

Erbud przedstawił harmonogram napraw na lotnisku w Modlinie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Generalny wykonawca drogi startowej w Modlinie, firma Erbud przysłała w środę odpowiedź na wezwanie lotniska dotyczące przedstawienia harmonogramu napraw pasa - poinformowała PAP doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk.

"Późnym popołudniem Erbud przysłał odpowiedź na wezwanie ze strony lotniska. Ze względu na późną godzinę wpłynięcia do nas dokumentu, lotnisko potrzebuje czasu, aby zapoznać się ze szczegółami. O tym, co jest w dokumencie poinformujemy jutro" - powiedziała Mikołajczyk.

We wtorek w komunikacie lotnisko przekazało, że wykonawca został "kategorycznie wezwany" przez zarząd lotniska do przedstawienia harmonogramu napraw w technologii betonu cementowego w nieprzekraczalnym terminie do środy, 20 lutego 2013 roku. Chodzi o naprawę dwóch betonowych odcinków pasa startowego.

We wtorek Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin otrzymał ekspertyzę wykonaną przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, z której wynika m.in., że przyczynami powstawania odprysków ma drodze startowej była obecność w zastosowanym do mieszkanki betonowej kruszywie znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w tym kruszywie znaleźć.

Firmy Erbud wielokrotnie informowała, że powodem uszkodzenia było użycie nieodpowiednich środków do odladzania nawierzchni pasa startowego.

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin stwierdził natomiast, że pękanie pasa startowego nie jest spowodowane użyciem do odladzania nawierzchni pasa startowego nieodpowiednich środków. Na poparcie tej tezy lotnisko przytacza m.in. argument, że spękania na drodze startowej zaobserwowano też ubiegłej zimy, gdy nie używano żadnych środków chemicznych. Ponadto odnotowano pęknięcia nawierzchni na drodze kołowania, gdzie nigdy żadne środki chemiczne nie były używane.

Lotnisko w Modlinie od prawie dwóch miesięcy nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów - o numerach 08 i 26 - betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Rejsy z Modlina zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na lotnisko Chopina.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Erbud przedstawił harmonogram napraw na lotnisku w Modlinie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!