Prezes sosnowieckiej spółki zapowiada 30-procentowy wzrost przychodów. Unika jednak odpowiedzi na pytanie o zyski.
— Zdobywamy większe kontrakty, choć jednostkowo jest ich mniej. Na koniec roku przychody powinny wzrosnąć o blisko 30 proc. wobec 2007 r. — mówi Jacek Taźbirek, prezes Energopolu-Południe.
W 2007 r. spółka miała 65,1 mln zł przychodów, 15 mln zł straty operacyjnej i 3 mln zł zysku netto. Po półroczu tego roku wyniki również nie zachwyciły. Energopol miał 8,3 mln zł straty netto (wobec 14,6 mln zł w tym okresie w 2007 r.) i 37,6 mln zł przychodów (wobec 25,4 mln zł).
— Wyniki obciążały nam trzy ubiegłoroczne kontrakty, które zakończyły się w sierpniu. Dziś jeszcze tylko jedno zlecenie negatywnie wpływa na nasze wyniki. Portfel zamówień jest dziś znacznie większy, a na przyszły rok jest już wypełniony w ponad 20 proc. — dodaje Jacek Taźbirek.
— Spodziewam się zmniejszenia obecnej straty na koniec roku — mówi prezes.
W lipcu Energopol informował o podpisaniu w konsorcjum z budowlanym ABM Solid kontraktu na roboty wodno-kanalizacyjne w Żywcu o wartości 24,6 mln zł. Dziś w konsorcjum z Mostostalem Zabrze przeszedł prekwalifikacje na roboty ziemne przy stadionie Amber Arena w Gdańsku. Spółka złożyła też ofertę na podobne roboty przy Stadionie Narodowym.
W planach Energopolu są również przejęcia.
— Rozmawiamy z dwiema spółkami krajowymi mniejszymi od nas. Ich przychody są rzędu 30 mln zł. Jedna to spółka drogowa wykonująca nawierzchnie, druga działa w branży ochrony środowiska — wylicza prezes.
W tym roku raczej nie dojdzie do transakcji. Wiadomo, że pieniądze na ich sfinansowanie będą pochodzić m.in. z ubiegłorocznej emisji. Do dyspozycji spółka wciąż ma 20 mln zł z 35 mln zł uzyskanych z emisji.
— Rozważamy też możliwość skorzystania z opcji emisji kierowanej do właścicieli przejmowanych firm. Interesują nas pakiety kontrolne — wyjaśnia Jacek Taźbirek.
Warto pamiętać, że w 2007 r. Energopol pracował nad trzema podmiotami do przejęcia, ale rozmowy zakończyły się fiaskiem.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Energopol-Południe poprawi sprzedaż