Rada nadzorcza Elektrobudowy zatwierdziła strategię spółki na lata 2016-2018. Jak podkreślono, została ona zdefiniowana jako „strategia budowania potencjału dalszego wzrostu oraz wzmocnienia pozycji rynkowej”.
Wśród generalnych celów strategicznych spółka z Katowic wskazała:
- Utrwalenie pozycji lidera na rynku krajowym.- Zwiększenie pozycji na rynku kompletnych obiektów w energetyce i przemyśle.
- Rozwinięcie działalności na rynkach zagranicznych.
- Poprawa efektywności operacyjnej.
- Inwestycje w rozwój produktowy, kompetencyjny i organizacyjny.
Perspektywa finansowa:
- Pozyskanie zamówień powyżej 1 mld zł.- Średnioroczna sprzedaż zewnętrzna na poziomie 1,1 mld zł.
- Wzrost rentowności netto do 5,0 proc.
Perspektywa rynku:
- Utrzymanie udziału w rynku dotychczasowych produktów i kompleksowych instalacji elektroenergetycznych.- Zwiększenie udziału w rynku kompletnych obiektów w energetyce oraz przemyśle.
- Rozwinięcie działalności na rynkach zagranicznych i zwiększenie udziału eksportu w przychodach Spółki.
Perspektywa eksportu:
- Wzrost wartości zamówień na rynkach rosyjskojęzycznych.- Wzrost wartości zamówień na rynkach bliskowschodnich.
- Wejście na rynki Europy Południowo-Wschodniej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Elektrobudowa ma strategię na lata 2016-2018