Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Eiffage suchą nogą przeszedł kryzys w Polsce i chce się umacniać

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
18-12-2013 09:04 |  aktualizacja: 18-12-2013 09:53
Eiffage suchą nogą przeszedł kryzys w Polsce i chce się umacniać
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Eiffage w Polsce konsekwentnie nie zamierza angażować się w drogownictwo, ale chce za to rozwijać działalność w budownictwie kolejowym. Grupa prowadzi analizy pod kątem ewentualnych przejęć, a także zwiększa zatrudnienie - wynika z informacji przekazanych portalowi wnp.pl przez Zbigniewa Zajączkowskiego, prezesa Eiffage Polska Budownictwo.

W 2012 r. skonsolidowane przychody Eiffage Polska Budownictwo wyniosły ponad 467 mln zł, a zysk netto blisko 4 mln zł. W tym roku spółka, zgodnie z założonym planem, spodziewa się lepszego wyniku.
- Przychody wszystkich trzech polskich spółek grupy Eiffage powinny wynieść ok. 560 mln zł przy rentowności na poziomie na ok. 2,5 proc. Na Eiffage Polska Budownictwo przypadnie ok. 380 mln zł, na Eiffage Polska Koleje - 125 mln zł, a na Eiffage Polska Instalacje - 55 mln zł - poinformował Zajączkowski.

- Obecnie portfel zleceń EPB na przyszły rok jest wypełniony w 80 proc., a w przypadku EPK i EPI jest to odpowiednio po ok. 40 i 30 proc. Zakładamy osiągnięcie przez EPB w 2014 r. przychodów w wysokości 460 mln zł, a w EPK i EPI odpowiednio po 115 i 55 mln zł - dodał.

Jak wskazał prezes, niski poziom portfela zleceń EPI wynika ze specyfiki działalności na rynku instalacyjnym, gdzie dominują zlecenia krótkoterminowe, często kilkumiesięczne. Średnio 30 proc. rocznych przychodów EPI pochodzi od innych spółek z grupy Eiffage.

- EPK ma obecnie cztery kontrakty w portfelu i realizacja większości z nich zakończy się 2014 r., stąd potrzeba akwizycji nowych zamówień. Aktualnie chcemy je pozyskiwać głównie jako generalny wykonawca, a nie podwykonawca - powiedział Zajączkowski.

- W zakresie sprzętowym współpracujemy z siostrzaną spółką kolejową z Niemiec - Eiffage Rail, która jest bardzo dobrze wyposażona. Dlatego EPK, która posiada również własne zasoby sprzętowe, nie planuje w tym zakresie inwestycji - dodał.

PKP PLK jest jednym z niewielu publicznych zamawiających dla grupy Eiffage w Polsce, choć Zajączkowski przyznał, że z pewnością rozpoczynający się nowy budżet unijny przyciągnie uwagę grupy i weźmie ona udział w wybranych przetargach publicznych.

- Faktem jest również, iż problemy branży budowlanej w ostatnich latach związane z sektorem publicznym sprawiły, że nadal będziemy wybiórczo i ostrożnie uczestniczyć w tego typu przetargach - zaznaczył.

- Eiffage w Polsce konsekwentnie nie zamierza angażować się w drogownictwo. Taka aktywność może dotyczyć jedynie francuskiej części korporacji. Jak zresztą można zauważyć, obecnie Eiffage nie aplikuje do nowych przetargów ogłaszanych przez GDDKiA - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP