PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dziewięciu chętnych na wartą 0,5 mld zł linię do Portu Gdańsk

Autor: wnp.pl (TE)
11-04-2013 09:25
Dziewięciu chętnych na wartą 0,5 mld zł linię do Portu Gdańsk
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Dziewięciu wykonawców jest zainteresowanych przetargiem na modernizację linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. Wartość przedsięwzięcia PKP PLK szacują na ok. 0,5 mld zł.

Wykonawca inwestycji ma zostać wybrany w przetargu ograniczonym według kryterium najniższej ceny. Do postępowania ma zostać dopuszczonych maksymalnie pięciu wykonawców. Zwycięzca przetargu na zrealizowanie zadania będzie miał 24 miesiące.
Poniżej pełna lista wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu:
1 Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau (Hiszpania), Rover Alcisa (Hiszpania), LB Rail Systems z Warszawy, Projekt-Bud z Warszawy
2. Konsorcjum: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Intop Warszawa, Intop Tarnobrzeg
3. Astaldi (Włochy)
4. Konsorcjum: Trakcja, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia (grupa Trakcja), Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Comsa (Hiszpania)
5. Konsorcjum: Dragados, Vias y Construcciones, Electren (wszystkie Hiszpania)
6. Skanska
7. Konsorcjum: Salini Polska, Impregilo (Włochy), Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie (Włochy), Salcef Polska
8. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
9. Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Viamont DSP (Czechy), Szentesi Vasútépítő (Węgry), Ed. Züblin (Niemcy)

- Dzięki modernizacji linii kolejowej prowadzącej do portu w Gdańsku jej przepustowość wzrośnie trzykrotnie. Jednym z istotnych elementów prac jakie zostaną wykonane jest budowa nowego dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji pozwoli na swobodną żeglugę statków w kierunku Gdańska - informowały wcześniej PKP PLK.

- Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego - informowały również

Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny jest dedykowana dla ruchu towarowego. Jej długość wynosi ponad 16 km, a ze względu na zły stan techniczny - od 2002 r. - ruch odbywa się tylko po jednym torze.

Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak w niektórych miejscach ze względu na zły stan techniczny torów pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

- Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas. Szacowany koszt inwestycji to ok. 505 mln zł i jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013-2014 - zapowiedziały PKP PLK.

Zobacz też:
Polskie porty coraz atrakcyjniejsze dla Czechów



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP