PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dziewięciu chętnych na warszawską linię podmiejską za 350 mln zł

Autor: WNP.PL (TE)
18-04-2016 09:20
Dziewięciu chętnych na warszawską linię podmiejską za 350 mln zł
Fot. PKP PLK

PKP PLK otrzymały wnioski od dziewięciu wykonawców zainteresowanych udziałem w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki. Wartość inwestycji jest szacowana na ok. 350 mln zł.

Jak zapowiedział zarządca kolejowej infrastruktury, efektem modernizacji 22-kilometrowej linii będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Zadanie ma być współfinansowane z unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF).

Szybciej i wygodniej

Po zakończeniu prac prędkość pociągów pasażerskich ma zwiększyć się z 90 km/h do 120 km/h. Na przystankach Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne oraz estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej.

Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP PLK wybudują także nowy przystanek osobowy w Parzniewie, dzięki czemu do linii zyskają dostęp mieszkańcy kolejnych miejscowości.

Inwestycja obejmuje również modernizację czterech mostów i trzech wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację siedmiu przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy. Zaplanowano też modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Kluczowa trasa

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki nr 447 to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce. W ciągu dobry trasą przejeżdża 170 pociągów.

- Linia ma fundamentalne znaczenie dla komunikacji aglomeracyjnej oraz regionalnej. Zmodernizowana trasa Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki przejmie ruchu aglomeracyjny i regionalny, co odciąży linię z Katowic do Warszawy (nr 1), umożliwiając niezawodne prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych - podkreśliły PKP PLK.

Potencjalni wykonawcy

Zamawiający planuje dopuścić do przetargu maksymalnie ośmiu wykonawców. Wadium ustalono na 5 mln zł. Zwycięzca postępowania, który zostanie wybrany kryteriów ceny (80 proc.), terminu (10 proc.) i gwarancji (10 proc.), na realizację zadania będzie miał 33 miesiące.

Wśród złożonych wniosków znajdują się:

1. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Track Tec Construction, Swietelsky Baugesellschaft, Leonhard Weiss, Intop Warszawa, Infrakol

2. Konsorcjum: Torpol, Porr Polska, Porr Bau

3. Konsorcjum: China National Technical Import & Export Corporation, China Railway 15 Bureau Group Corporation, Beijing National Railway Research & Design Institute of Signal & Communication Group

4. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman

5. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Tecsa Empresa Constructora, Electren

6. Konsorcjum: Intercor, Mosty-Łódź

7. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Strabag, Strabag Rail (Czechy), Strabag Altalanos Epito, ZUE

8. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, Poltores, Construcciones Rubau, Rover Alcisa

9. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti, TSO.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP