PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dziewięć podmiotów zainteresowanych kolejnym odcinkiem A4

Autor: PAP
29-10-2009 16:23
Dziewięć podmiotów zainteresowanych kolejnym odcinkiem A4

Dziewięć firm i konsorcjów przedstawiło oferty cenowe w przetargu na budowę blisko 21-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy węzłem Brzesko a węzłem Wierzchosławice w Małopolsce. Najniższa zaproponowana cena - blisko 623 mln zł - jest o ponad połowę mniejsza niż założono w kosztorysie inwestorskim.

Rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała w czwartek, że najtańszą ofertę złożyło polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI SA oraz SB GRANIT SA. Opiewa ona na blisko 623 mln zł brutto. Kolejna oferta, hiszpańskiej firmy Dragados SA, wynosi 651 mln zł. Kosztorys inwestorski zakładał, że realizacja inwestycji będzie kosztowała 1,3 mld zł brutto.
W ostatnich dniach otwarto oferty cenowe we wszystkich trzech przetargach, na jakie została podzielona budowa blisko 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż koło Tarnowa. Zadanie podzielono na trzy mniejsze: Szarów - Brzesko (23,1 km), Brzesko - Wierzchosławice (20,8 km), Wierzchosławice - Krzyż (12,93 km). Dla każdego z nich ogłoszono odrębny przetarg, by umożliwić wzięcie udziału w postępowaniu także mniejszym firmom.

W każdym z tych przypadków ceny zaoferowane przez wykonawców są dużo niższe niż założono w kosztorysach inwestorskich. Dla odcinka Szarów - Brzesko najniższą ofertę za 780 mln zł brutto złożyło konsorcjum polsko-słowacko-czeskie, złożone z firm: Polimex-Mostostal SA, Doprastav AS oraz Metrostav AS. Dla odcinka Wierzchosławice-Krzyż koło Tarnowa najniższą cenę - blisko 543 - zaproponowała hiszpańska firma Dragados SA.

Łącznie na budowę trzech odcinków pomiędzy Szarowem a Tarnowem GDDKiA planowała wydać ponad 4 mld zł brutto, a najniższe kwoty z przetargów dają łącznie ponad 1,9 mld zł brutto.

Zdaniem inwestorów w czasach kryzysu firmy budowlane ostro walczą o duże kontrakty infrastrukturalne, by wykorzystać swoje moce wykonawcze. Stąd w przetargach pojawia się wielu konkurentów, którzy proponują ceny znacznie niższe od założonych w kosztorysach inwestorskich.

Budowa odcinka autostrady A4 będzie dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Według Chacagi procedura przetargowa jest identyczna dla wszystkich trzech odcinków. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien zostać dokonany za kilka tygodni. GDDKiA szacuje, że jeśli cała procedura przebiegnie bez zakłóceń, to budowa autostrady mogłaby się rozpocząć jeszcze w tym roku. A4 do Tarnowa ma być gotowa na przełomie 2011 i 2012 roku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP