Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dzięki drogom wyniki Ulmy wystrzeliły w górę

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
13-03-2012 09:30
Dzięki drogom wyniki Ulmy wystrzeliły w górę
fot. PTWP

Głównie dzięki trwającym inwestycjom drogowym i autostradowym Ulma Construccion Polska - dostarczająca deskowania i rusztowania - zarobiła w 2011 r. na czysto blisko pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej.

W 2011 r. Ulma zanotowała na poziomie skonsolidowanym 294,49 mln zł przychodów oraz 49,34 mln zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 215,4 mln zł przychodów i 10,2 mln zł czystego zarobku.
Prezes spółki Andrzej Kozłowski, na niedawnym Forum Zmieniamy Polski Przemysł, podkreślał, że 2011 r. był bardzo udany dla Ulmy. Wskazał również kierunki rozwoju firmy.

- Byliśmy dobrze przygotowaniu do boomu drogowego. Od 2008 r. zainwestowaliśmy ponad 400 mln zł w sprzęt potrzebny do obsługi rynku drogowego. Żałujemy, że perspektywa inwestycji drogowych dobiega końca, gdyż jest to czas, w którym powinniśmy uzyskać wzrost poniesionych nakładów - zaznaczył wówczas Kozłowski.

Dodał, że Ulma ma zdywersyfikowaną działalność, dlatego spółka liczy na ożywienie w innych sektorach rynku, zwłaszcza w budownictwie energetycznym i kubaturowym, które pozwoliłoby przeczekać najbliższy trudny okres dla branży.

- W latach 2012-2014 w przemyśle, głównie w energetyce, ma zostać wydane 27 mld zł, co jest kwotą porównywalną do tego, co uzyskały w 2011 r. firmy drogowe. Jeżeli dołożymy do tego jeszcze hydrotechnikę i budownictwo komercyjne, to patrzę na perspektywę najbliższych dwóch lat ze spokojem - ocenił Kozłowski.

- Trzeci kwartał 2012 r. będzie papierkiem lakmusowym dla naszego segmentu branży. Jesteśmy wskaźnikiem tego, co dzieje się na rynku budowlanym - pierwsi odczujemy jego wzrost lub spadek - podkreślił Kozłowski.

Zaznaczył również, że spółka kładzie nacisk na dywersyfikację działalności od blisko 10 lat, gdy mocno odczuła załamanie na rynku budownictwa mieszkaniowego.

- Wyciągnęliśmy z tego wnioski i firma, dzięki przystąpieniu do grupy Ulma, który ma wymiar globalny, uzyskała o wiele szersze portfolio. Zostaliśmy też desygnowani do zajęcia się rynkiem Europy Wschodniej oraz państw dawnego ZSRR i zaczynamy zaznaczać tam swoją obecność - powiedział Kozłowski.

- Z chłodnym realizmem patrzymy na Ukrainę. Natomiast Obwód Kaliningradzki, czy Kazachstan - gdzie myślę, że jesteśmy na pozycji wiodącej - a także Uzbekistan i Turkmenistan to rynki alternatywne dla naszych produktów i kraje, w którym możemy spożytkować doświadczenia zdobyte w ostatnich latach - dodał.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP