PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dyrektor Stadionu Śląskiego: duże stadiony mogą na siebie zarobić

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
06-08-2010 05:12
Dyrektor Stadionu Śląskiego: duże stadiony mogą na siebie zarobić

Tak ma wyglądać Stadion Śląski po modernizacji

Powodzenie przedsięwzięć stadionowych zależy zarówno od oferowanej infrastruktury, jak i sprawności organizacyjnej zarządzających obiektami - mówi portalowi wnp.pl dyrektor Stadionu Śląskiego, Marek Szczerbowski.

Dosyć sprawnie postępuje budowa i modernizacja stadionów na EURO 2012. Z tego powodu chyba przestaliśmy zastanawiać się nad tym, czy takie duże obiekty będą w stanie na siebie zarobić w przyszłości.
- Nie chciałbym się odnosić do innych obiektów. Mogę za to powiedzieć, w jaką stronę my zmierzamy. Stadion Śląski jest ikoną, ale to nie ma większego znaczenia, bo ludzie i tak będą przychodzić na obiekty, gdzie znajdą określony produkt. Musimy odnaleźć się w sytuacji rynkowej, w której poza naszym obiektem będzie co najmniej sześć dobrych stadionów. W związku z tym musimy iść w kierunku organizacji dużych imprez, a na stadionie mogą się one odbywać w trzech segmentach.

Pierwszy z nich to sport, gdzie myślimy o piłce nożnej w wydaniu ligowym i reprezentacyjnym. O tą drugą opcję trzeba zabiegać i my już to robimy. Prowadzimy też szeroki zakres rozmów na temat rozgrywek ligowych, aby stadion żył nie tylko podczas meczów derbowych. W tym obszarze jest jeszcze lekkoatletyka.

Drugi z segmentów to imprezy muzyczne, w których się wyspecjalizowaliśmy i robimy największe przedsięwzięcia tego typu w Polsce z udziałem największych gwiazd.

Natomiast trzeci segment to wydarzenia o charakterze rozrywkowo-rekreacyjnym, które rozpoczęliśmy imprezą Orlen Monster Jam. W tym kierunku należy iść. Trzeba poszukiwać ciekawych produktów stadionowych na całym świecie.

Wymienione elementy tworzą część eventową. Pozostaje jeszcze bieżąca działalność, bo imprezy odbywają co 2-3 tygodnie. Dlatego bieżące funkcjonowanie stadionu również musi być podzielone na trzy segmenty. Pierwszy to część edukacyjna i tu nie ukrywam, że prowadzimy rozmowy z katowicką AWF, aby na stałe ulokowała u nas wydział zarządzania.

Drugi obszar to segment rekreacji, gdzie mamy do dyspozycji sale wielofunkcyjne. Tutaj możemy pełnić funkcję ośrodka sportu i rekreacji. Ostatni obszar bieżącej działalności jest związany ze sportem, gdzie wykorzystując bazę hotelową będziemy miejscem zgrupowań różnych podmiotów działających na bazie sportu wyczynowego. Do tego dochodzi działalność szkółki piłkarskiej, gdzie mamy kilkaset trenujących dzieci i muzeum dające możliwość zwiedzania stadionu.

Wszystkie wymienione segmenty zazębiają się dając nam całościowy produkt, który możemy oferować wykorzystując infrastrukturę stadionu.

Zatem sukces będzie zależał od sprawności tych, którzy będą zarządzać stadionami.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 704 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP