PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dworzec Łódź Fabryczna za 1,75 mld zł na ostatniej prostej

Autor: wnp.pl (TE)
10-03-2015 13:01
Dworzec Łódź Fabryczna za 1,75 mld zł na ostatniej prostej

Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna

Fot. PKP PLK

W tunelu biegnącym do nowego dworca Łódź Fabryczna rozpoczyna się montaż pierwszych torów. Na zachodniej hali budynku dworca trwa montaż szklanych paneli, a wewnątrz rozpoczęły się prace wykończeniowe - podały PKP PLK. Wartość inwestycji wynosi ok. 1,75 mld zł brutto.

- Testy i próby eksploatacyjne rozpoczną się pod koniec 2015 r. Wynik jazd próbnych, kalibracja i testy systemów sterowania i bezpieczeństwa, a także odbiory techniczne pozwolą określić dokładny termin startu pierwszych regularnych połączeń - podał inwestor.
- Z nowej stacji, z której docelowo będzie mogło skorzystać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie, pociągi dojadą m.in. do Warszawy. Czas przejazdu najszybszych pociągów do stolicy nie przekroczy 70 minut - dodał.

PKP PLK stwierdziły, że Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.

- Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie centralną częścią węzła przesiadkowego gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Przesiadki będą wygodne, bo droga z przystanku komunikacji miejskiej do pociągu nie będzie dłuższa niż kilkadziesiąt metrów - wskazała spółka.

- Podróżni skorzystają z czterech peronów, do których pociągi ze zmodernizowanej stacji Łódź Widzew dotrą czterotorowym tunelem o długości blisko 2 km. Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking mogący pomieścić blisko 1000 aut - dodała.

Inwestycję za 1,75 mld zł brutto realizuje konsorcjum w składzie Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. PLK PKP podały, że zakończyły prace nad wnioskiem o dofinansowanie inwestycji z środków UE.

Obecnie w hali głównej, 16 metrów pod ziemią, generalny wykonawca prowadzi prace związane z budową czterech peronów. Trzy z nich będą długie na 400 metrów, a jeden na 300 metrów.

- Najbardziej zaawansowane są roboty nad peronem nr 4 w południowej części dworca. Zamontowano pierwszą windę towarową do podziemnych kanałów technicznych. Na całej stacji będzie w sumie 20 wind, a na każdym z peronów po 4 - wskazał inwestor

- Trwają przygotowania do budowy torów między peronami. Rozpoczyna się również montaż torów w tunelu prowadzącym na wschód, w stronę stacji Łódź Widzew. Bardzo zaawansowane są prace nad konstrukcją zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość aż 40 metrów - dodał.

Do połowy roku ma zakończyć się budowa środkowego zadaszenia nad torami. Trwają również prace nad trzecim, wschodnim budynkiem.

- W tym miejscu widać już replikę fasady dawnego dworca Łódź Fabryczna, która będzie podpierała dach. Wszystkie trzy budynki zostaną przykryte 10 tys. paneli, z których znaczna część jest wykonana ze szkła - podały PKP PLK.

- Rozpoczęły się również prace wykończeniowe jak m.in. tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie wszystkich instalacji - elektrycznej, wentylacyjnej i kanalizacyjnej. Prace na stacji prowadzone będą do końca roku - podsumowały.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP