PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dworzec Łódź Fabryczna za 1,75 mld zł na ostatniej prostej

Autor: wnp.pl (TE)
10-03-2015 13:01
Dworzec Łódź Fabryczna za 1,75 mld zł na ostatniej prostej

Budowa nowego dworca Łódź Fabryczna

Fot. PKP PLK

W tunelu biegnącym do nowego dworca Łódź Fabryczna rozpoczyna się montaż pierwszych torów. Na zachodniej hali budynku dworca trwa montaż szklanych paneli, a wewnątrz rozpoczęły się prace wykończeniowe - podały PKP PLK. Wartość inwestycji wynosi ok. 1,75 mld zł brutto.

- Testy i próby eksploatacyjne rozpoczną się pod koniec 2015 r. Wynik jazd próbnych, kalibracja i testy systemów sterowania i bezpieczeństwa, a także odbiory techniczne pozwolą określić dokładny termin startu pierwszych regularnych połączeń - podał inwestor.
- Z nowej stacji, z której docelowo będzie mogło skorzystać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie, pociągi dojadą m.in. do Warszawy. Czas przejazdu najszybszych pociągów do stolicy nie przekroczy 70 minut - dodał.

PKP PLK stwierdziły, że Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.

- Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie centralną częścią węzła przesiadkowego gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Przesiadki będą wygodne, bo droga z przystanku komunikacji miejskiej do pociągu nie będzie dłuższa niż kilkadziesiąt metrów - wskazała spółka.

- Podróżni skorzystają z czterech peronów, do których pociągi ze zmodernizowanej stacji Łódź Widzew dotrą czterotorowym tunelem o długości blisko 2 km. Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking mogący pomieścić blisko 1000 aut - dodała.

Inwestycję za 1,75 mld zł brutto realizuje konsorcjum w składzie Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. PLK PKP podały, że zakończyły prace nad wnioskiem o dofinansowanie inwestycji z środków UE.

Obecnie w hali głównej, 16 metrów pod ziemią, generalny wykonawca prowadzi prace związane z budową czterech peronów. Trzy z nich będą długie na 400 metrów, a jeden na 300 metrów.

- Najbardziej zaawansowane są roboty nad peronem nr 4 w południowej części dworca. Zamontowano pierwszą windę towarową do podziemnych kanałów technicznych. Na całej stacji będzie w sumie 20 wind, a na każdym z peronów po 4 - wskazał inwestor

- Trwają przygotowania do budowy torów między peronami. Rozpoczyna się również montaż torów w tunelu prowadzącym na wschód, w stronę stacji Łódź Widzew. Bardzo zaawansowane są prace nad konstrukcją zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość aż 40 metrów - dodał.

Do połowy roku ma zakończyć się budowa środkowego zadaszenia nad torami. Trwają również prace nad trzecim, wschodnim budynkiem.

- W tym miejscu widać już replikę fasady dawnego dworca Łódź Fabryczna, która będzie podpierała dach. Wszystkie trzy budynki zostaną przykryte 10 tys. paneli, z których znaczna część jest wykonana ze szkła - podały PKP PLK.

- Rozpoczęły się również prace wykończeniowe jak m.in. tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie wszystkich instalacji - elektrycznej, wentylacyjnej i kanalizacyjnej. Prace na stacji prowadzone będą do końca roku - podsumowały.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


33 719 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP