PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dworzec Łódź Fabryczna będzie udostępniony pasażerom w końcu br.

Autor: wnp.pl (PS)
12-02-2015 10:19
Dworzec Łódź Fabryczna będzie udostępniony pasażerom w końcu br.

Tak wyglądał plac budowy dworca Łódź Fabryczna w ubiegłym roku.

Fot. Motacilla/ Wikimedia, licencja Creative Commons

W ostatnią fazę wkracza budowa podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna, informuje główny inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe.

Wykonawca wkrótce rozpocznie układanie torów oraz roboty wykończeniowe.
Gotowa jest już konstrukcja zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość 40 metrów. Do połowy roku zakończy się budowa środkowego, szkolnego zadaszenia nad peronami.

Trwają również prace przy modernizacji wschodniego budynku, z którego będzie można dostać się do podziemnej hali od wschodu. W tym miejscu pasażerowie zobaczą replikę fasady dawnego dworca Łódź Fabryczna, która będzie podpierała dach, informuje PLK.

Faliste kształty dachów - to najbardziej charakterystyczny element nowo powstającego budynku. Wszystkie trzy zostaną pokryte 10 tysiącami paneli, z których znaczna część jest ze szkła.

Kolejne miesiące będą przeznaczone na prace wykończeniowe, jak: tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie wszystkich instalacji.

Prace na stacji prowadzone będą do końca roku, zapewnia inwestor. Po ich zakończeniu, Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.

Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, autobusy dalekobieżne i tramwaje. Podróżni skorzystają z czterech peronów, do których pociągi ze zmodernizowanej stacji Łódź Widzew dotrą czterotorowym tunelem o długości blisko 2 km.

Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking, mogący pomieścić blisko 1000 aut.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują, że pierwsze pociągi na nowy dworzec dotrą w ostatnich miesiącach tego roku, kiedy rozpocznie się okres testów i prób eksploatacyjnych. Skróci się też czas przejazdu z Łodzi do Warszawy - najszybsze pociągi będą pokonywać tę trasę w 70 minut (obecnie – ok. 2 godziny).

Wartość inwestycji przekracza 1,75 mld złotych brutto. PKP PLK nadal negocjują, aby część nakładów została dofinansowana ze środków UE.

Kontrakt na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna wygrał i realizuje konsorcjum w składzie: Torpol Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 704 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP