Dwie oferty na budowę tras rowerowych na Podkarpaciu

Dwie oferty na budowę tras rowerowych na Podkarpaciu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego odcinka z pięciu tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski.

Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, w przetargu na budowę trzeciego odcinka wpłynęły dwie oferty. "Spółka Matbud zaoferowała prawie 8 mln zł, a oferta Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów z Rzeszowa wynosi prawie 27,5 mln zł. Natomiast kwota zarezerwowana na tę inwestycję w naszym budżecie to niespełna 8,5 mln zł" - dodała.

Podkreśliła, że oferty są sprawdzane i weryfikowane.

Do tej pory z pięciu przetargów na budowę podkarpackich ścieżek rowerowych oferty otwarte zostały tylko w jednym - na budowę pierwszego odcinka, ale nie został on jeszcze rozstrzygnięty.

W pozostałych przetargach na wykonanie tej inwestycji wciąż można składać oferty; na wykonanie czwartego odcinka do 8 sierpnia; w przypadku drugiego odcinka - do 14 sierpnia, a na budowę piątego odcinka do 9 września.

PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa - ok. 60 mln zł.

Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Aby zmniejszyć koszty budowy, zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!