Rząd duński przyjął dokument inwestycyjny, uwzględniający pozwolenia środowiskowe, który toruje drogę do rozpoczęcia właściwych prac i budowy linii kolejowej Fehmarnbelt.
Według planu, nowa linia kolejowa pomiędzy obu Fehmarn a w Fehmarn będzie biegła tunelem podmorskim o długości prawie 18 km. Będzie on drążony na głębokości około 40 m.
Oddanie jej do użytku tej linii znacznie skróci czas podróży i usprawni transport między Skandynawią i Europą Środkową. Jest to najkrótsza droga z tej części Niemiec (Hamburga) do Kopenhagi.
Obecnie transport na tej trasie odbywa się promami. Korzysta z takiej przeprawy np. pociąg EC Hamburg - Kopenhaga, co zajmuje dodatkowo ok. 45 minut.
Formalnie, zgodę na budowę musi wydać jeszcze rząd niemiecki, co ma nastąpić jesienią tego roku.
Według wcześniejszych informacji (z 2011 roku), budowa nowej linii kolejowej miała ruszyć w 2014 roku, a oddanie podmorskiego tunelu nastąpić w 2020 r. Jej koszty szacowano na 5,1 mld euro.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Duńczycy zbudują kolej pod dnem Cieśniny Fehmarn