Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

DSS i chiński Covec zawarły ugodę ws. autostrady A2

Autor: wnp.pl (TE)
11-01-2014 16:33 |  aktualizacja: 12-01-2014 10:04
DSS i chiński Covec zawarły ugodę ws. autostrady A2
fot. DSS

Znajdujące się w upadłości układowej Dolnośląskie Surowce Skalne zawarły z chińską firmą Covec ugodę, na mocy której strony zrzekły się wszystkich wzajemnych roszczeń wynikających z zawartych w latach 2010-2011 umów na podwykonawstwo i dostawy kruszyw oraz betonów na budowę odcinków A i C autostrady A2 z Łodzi do Warszawy.

Jak podały DSS, Covec wycofał z sądu swoje roszczenia względem DSS w wysokości 92 mln zł. Obie spółki uzgodniły również, iż w przyszłości nie będą wszczynać nowych sporów sądowych w sprawie powyższych umów. W wyniku ugody DSS otrzymał 11 mln zł.
Cytowany w komunikacie Rafał Abratański, członek zarządu DSS, stwierdził, że jest to rozwiązanie niezmiernie korzystne dla spółki.

- Dzięki temu DSS znacząco przybliżył się do zawarcia układu i całkowitego wyjścia na prostą - unikamy wieloletnich procesów sądowych, których wynik byłby niepewny, a zyskujemy realne środki, które wpłynęły już na rachunek DSS - powiedział Abratański.

Zaznaczył, że w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wykonano ogrom pracy, mającej na celu powrót grupy DSS do generowania zysków i zawarcia, a następnie zrealizowania układu.

- Działamy na wielu frontach - od zmian w modelu biznesowym, czyli powrotu do działalności podstawowej, poprzez istotne zmiany w sferze produkcyjnej i sprzedażowej, integrację operacyjną Grupy i oszczędności kosztowe, aż po działania prawne mające na celu odzyskanie środków należnych DSS i KKSM - wskazał Abratański.

We wrześniu 2012 r. DSS złożyły wobec spółek Covec i Decoma, a także GDDKiA pozwy sądowe z żądaniem zapłacenia należności, jakich DSS nie otrzymał będąc podwykonawcą konsorcjum tworzonego przez chińską firmę przy budowie autostrady A2. Łączna kwota roszczeń wynosiła 48,7 mln zł.

- Spowodowało to wielomilionowe straty, które w połączeniu z dramatycznym wzrostem kosztów surowców po przejęciu przez DSS kontraktu na budowę odcinka C autostrady A2, przyczyniły się w znacznej mierze do późniejszej utraty płynności finansowej - mówił wówczas Mariusz Roman, prezes spółki.

DSS były podwykonawcą Chińczyków na budowie A2, a następnie - w konsorcjum z czeskim Boegl a Krysl - miały dokończyć budowę odcinka, po tym jak Covec po konflikcie z GDDKiA zszedł z inwestycji. Wartość umowy podpisanej 1 sierpnia 2011 r. wynosiła 615 mln zł netto.

W połowie marca 2012 r. Boegl a Krysl przejął od popadającego w coraz większe problemy finansowe DSS całość prac budowie A2. Natomiast samo DSS miało skupić się na dostawie kruszyw na potrzeby inwestycji.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP