Odsłonięciem tablicy na Moście Niepodległości na obwodnicy Ostródy zakończył się ostatni etap budowy drogi ekspresowej S7 na Warmii i Mazurach, realizowanej przez olsztyński oddział GDDKiA. 1,3 mld zł kosztowała m.in. budowa mostu, obwodnicy Ostródy i dróg lokalnych.
- Odcinek drogi ekspresowej S7, w ciągu którego powstał Most Niepodległości, został udostępniony kierowcom w grudniu 2017 r.
- Udostępnienie mostu w pełnym zakresie w środę wieńczy budowę S7 na Warmii i Mazurach od Elbląga do granicy woj. mazowieckiego w Napierkach.
- Inwestycję zrealizowało konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman.
Jak poinformował w środę rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie Karol Głębocki, radni miejscy Ostródy uchwałą nadali nazwę mostu nad jeziorem Pauzeńskim Mostu Niepodległości w rocznicę 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.
Most o długości 343 m usytuowany jest w ciągu drogi ekspresowej S7; ma stalową trójprzęsłową konstrukcję dwudźwigarową pod każdą jezdnią, wzmocnioną trzema łukami stalowymi. Rozpiętość przęseł wynosi 340 m. Oprócz funkcji przeprowadzenia drogi ekspresowej nad jez. Pauzeńskim będzie pełnił także rolę przejścia dla zwierząt.
Zobacz, jak wyglądają najdłuższe mosty, wiadukty i estakady w Polsce
Jak wyjaśnił Głębocki, inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.
Powstały dwa węzły drogowe - "Ostróda Północ" na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z drogą krajową 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z drogą krajową 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła "Ostróda Południe". Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
W województwie warmińsko-mazurskim w ramach inwestycji realizowanych z kolejnych Programów Budowy Dróg Krajowych powstało ok. 140 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S7. Nowa droga przebiega w zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego, omijając m.in. miejscowości takie jak Elbląg, Pasłęk, Ostróda, Olsztynek, Nidzica.
Budowa blisko 140 km drogi ekspresowej S7 na terenie Warmii i Mazur dała możliwość płynnej i komfortowej komunikacji między aglomeracjami Trójmiasta i Warszawy - czas podróży między Elblągiem a Warszawą skrócił się o ok. 40 minut. Łączny koszt budowy warmińsko-mazurskich odcinków S7 to 5,8 mld zł.
Olsztyński oddział GDDKiA realizuje także budowę "siódemki" na Mazowszu. Na przełomie roku 2017 i 2018 podpisane zostały umowy na cztery odcinki S7 na terenie województwa mazowieckiego.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława-Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie "Projektuj i buduj". Planowany termin zakończenia kontraktów to wiosna 2021 r.
Budowa drogi ekspresowej S7 jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Droga ekspresowa S7 na Warmii i Mazurach gotowa