Domagają się unieważnienia przetargu na A2

Domagają się unieważnienia przetargu na A2
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konsorcjum firm NDI S.A. i SB Granit S.A.-Skopje, które złożyło ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka autostrady A2 Łódź - Warszawa od Strykowa do Konotopy, domaga się jego unieważnienia - poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Według Dyrekcji protest jest bezzasadny.

GDDKiA wysłała w czerwcu zaproszenia firmom, które spełniły stawiane przez inwestora warunki techniczne i finansowe. Na oferty czekała do 14 sierpnia tego roku. Umowa na projekt i budowę ma być podpisana do 30 września 2009 r.

Liczący 91 km odcinek autostrady został podzielony na pięć fragmentów: 29,2 km, 16,9 km, 20 km, 17,6 km i 7,1 km. Prace nad budową tego odcinka autostrady A2 mają ruszyć jesienią. Dyrekcja zapewnia, że trasa będzie gotowa w maju 2012 roku.

Według Dyrekcji, konsorcjum złożyło oferty na dwa z pięciu odcinków. W przesłanym proteście domaga się jednak unieważnienia przetargów na wszystkich pięciu odcinkach.

Zdaniem GDDKiA ceny zaproponowane przez konsorcjum były znacząco wyższe od najtańszych ofert. Dla pierwszego odcinka różnica pomiędzy ofertą konsorcjum a najtańszą miała wynieść 388 mln złotych (34 proc.), zaś w przypadku trzeciego odcinka - miała być droższa od najtańszej oferty o 344 mln złotych (40 proc.).

"Choć konsorcjum NDI/SB Granit złożyło swoje oferty, to jednak w związku ze zbyt wysoką ceną w obu przypadkach zajęło 7 pozycję na 9 ofert. Postanowiło zatem zaprotestować z powodu - jego zdaniem - zbyt krótkiego okresu przeznaczonego na przygotowanie ofert cenowych" - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Przetarg na projekt i budowę odcinka A2 Łódź - Warszawa został ogłoszony pod koniec marca. Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie "Projektuj i Buduj", który zakłada wybranie jednego wykonawcy do projektu budowlanego i do budowy. Według GDDKiA pozwala to zaoszczędzić czas, a także eliminuje potencjalne konflikty podczas budowy między projektantem a wykonawcą.

W marcu rząd wydał rozporządzenie dot. finansowania A2 Łódź - Warszawa. Pieniądze na budowę tego odcinka będą pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego, w tym z kredytu zaciągniętego w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem (Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Domagają się unieważnienia przetargu na A2

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!