XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca

Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Minister infrastruktury i budownictwa przyznał dodatkowe pieniądze na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca (Mazowieckie). Trasa ma być gotowa w 2021 r.

Rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś poinformował PAP w piątek, że szef resortu infrastruktury i budownictwa zaakceptował zwiększenie łącznego kosztu inwestycji o prawie 57 mln zł (z 1 mld 401 mln zł do 1 mld 458 mln zł), o co wnioskowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Jak wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, ta różnica związana jest z wyższymi ofertami niż przewidywał kosztorys inwestorski oraz z wyższą ofertą wykonania badań archeologicznych. "Oprócz tego GDDKiA musi zarezerwować dodatkowe środki finansowe na wypadek nieprzewidzianych robót, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji" - dodała Tarnowska.

Rzeczniczka powiedziała, że w najbliższym czasie zostaną rozstrzygnięte przetargi na wykonanie poszczególnych odcinków trasy, i - jeśli nie będzie odwołań - zostaną podpisane umowy z wykonawcami.

Inwestycję podzielono na trzy odcinki. W przetargu dotyczącym budowy 6,6-kilometrowgo fragmentu S7 od węzła Warszawa Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do Lesznowoli, najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau.

W przypadku drugiego odcinka, czyli ok. 15-kilometrowego fragmentu ekspresówki od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, najtańsza okazała się oferta firmy IDS-BUD SA - 388,6 mln zł.

W przetargu na budowę 8-kilometrowego odcinka od Tarczyna do obwodnicy Grójca najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferowała spółka Mota-Engil Central Europe.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie w sumie 29 km dwujezdniowej trasy ekspresowej. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej "siódemki".

Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej trasa - aż do obwodnicy Grójca - ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!