PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca

Autor: PAP
09-06-2017 19:51
Dodatkowe pieniądze na budowę 29 km trasy S7 z Warszawy do Grójca
Fot. Fotolia

Minister infrastruktury i budownictwa przyznał dodatkowe pieniądze na budowę 29-kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca (Mazowieckie). Trasa ma być gotowa w 2021 r.

Rzecznik prasowy ministerstwa Szymon Huptyś poinformował PAP w piątek, że szef resortu infrastruktury i budownictwa zaakceptował zwiększenie łącznego kosztu inwestycji o prawie 57 mln zł (z 1 mld 401 mln zł do 1 mld 458 mln zł), o co wnioskowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Jak wyjaśniła rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, ta różnica związana jest z wyższymi ofertami niż przewidywał kosztorys inwestorski oraz z wyższą ofertą wykonania badań archeologicznych. "Oprócz tego GDDKiA musi zarezerwować dodatkowe środki finansowe na wypadek nieprzewidzianych robót, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji" - dodała Tarnowska.

Rzeczniczka powiedziała, że w najbliższym czasie zostaną rozstrzygnięte przetargi na wykonanie poszczególnych odcinków trasy, i - jeśli nie będzie odwołań - zostaną podpisane umowy z wykonawcami.

Inwestycję podzielono na trzy odcinki. W przetargu dotyczącym budowy 6,6-kilometrowgo fragmentu S7 od węzła Warszawa Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do Lesznowoli, najniższą cenę - 221,4 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau.

W przypadku drugiego odcinka, czyli ok. 15-kilometrowego fragmentu ekspresówki od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ, najtańsza okazała się oferta firmy IDS-BUD SA - 388,6 mln zł.

W przetargu na budowę 8-kilometrowego odcinka od Tarczyna do obwodnicy Grójca najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferowała spółka Mota-Engil Central Europe.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie w sumie 29 km dwujezdniowej trasy ekspresowej. W większości droga będzie poprowadzona nowym śladem, równoległym do dzisiejszej "siódemki".

Na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dalej trasa - aż do obwodnicy Grójca - ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 481 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP