Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Do III kwartału wybór wykonawcy projektu linii tramwajowej w Katowicach

Autor: PAP
06-04-2016 19:24
Do III kwartału wybór wykonawcy projektu linii tramwajowej w Katowicach
Fot. mat. pras. Tramwaje Śląskie

Do końca III kwartału władze Katowic chcą przeprowadzić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej budowy nowej linii tramwajowej na południe miasta - poinformowano podczas środowej konferencji prasowej. Pierwszy kurs ma się odbyć najdalej za 5 lat.

"Do końca III kwartału bieżącego roku chcemy wybrać wykonawcę dokumentacji projektowej i już rozpocząć te prace" - powiedział wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula.
Według przedstawionego przez niego harmonogramu, tramwaje mają ruszyć nową trasą najdalej za 5 lat. "Zakładam, że jest szansa na to, że za 55-60 miesięcy od dzisiaj odbędzie się pierwszy kurs tą linią tramwajową" - oświadczył.

"Doprecyzowaliśmy przebieg trasy, ustaliliśmy także warunki techniczne poprowadzenia tej linii. Można powiedzieć, że z punktu widzenia przyszłej inwestycji jesteśmy gotowi do odpalenia tego projektu" - dodał wiceprezydent Sobula.

5-kilometrowa trasa miałaby zaczynać się przy obecnej pętli w Brynowie, wieść na południe ulicą Rzepakową, omijać od wschodu m.in. dzielnicę Ochojec i Osiedle Odrodzenia, od zachodu Górnośląskie Centrum Medyczne i kończyć się pętlą Kostuchna przy ul. Armii Krajowej - na wysokości Osiedla Bażantowo.

Jak mówił podczas konferencji Sobula, ostatnie pół roku trwały konsultacje z mieszkańcami i instytucjami zainteresowanymi przebiegiem inwestycji. "Intensywne kontakty zaowocowały tym, że prezydent miasta po rekomendacji merytorycznej, przygotowanej przez Wydział Transportu, właściwie zatwierdził ostateczny przebieg i lokalizację trasy tramwajowej. Oczywiście jakieś zmiany w tej linii będą możliwe, ale będą miały charakter kosmetyczny i będą wynikały przede wszystkim z uwarunkowań technicznych" - powiedział wiceprezydent.

Dyskusje z mieszkańcami spowodowały m.in. zmianę przebiegu trasy w rejonie ulic Jagodowej i Jarzębinowej - została przesunięta ze ścisłego sąsiedztwa zabudowań i przesunięta na północ, w rejon biegnącej tam linii kolejowej. "Udało się wyeliminować to zarzewie niezadowolenia. Temat odcięcia od lasu w tym rejonie praktycznie przestał istnieć. To nie byłoby możliwe, gdyby nie trafiły do nas jasne, konkretne oczekiwania mieszkańców" - mówił wiceprezydent. Linia ma też ominąć teren rezerwatu Ochojec.

Nowa linia tramwajowa ma być szybkim środkiem transportu między centrum, a południowymi dzielnicami Katowic - najszybciej rozwijającymi się w mieście. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można się było przesiąść "z drzwi do drzwi", a czas oczekiwania na przesiadkę - nie przekraczać 6 minut.

Planowane są zakupy nowego lub zmodernizowanego taboru - 30 kolejnych nowych wagonów tramwajowych oraz 115 kolejnych autobusów do 2020 r.

Władze miasta szacują koszt inwestycji na 110 mln, liczą na znaczne, przekraczające 50 proc., dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 336 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP