Do 2017 r. ma powstać drugi odcinek obwodnicy Płocka

Do 2017 r. ma powstać drugi odcinek obwodnicy Płocka
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do jesieni 2017 r. ma powstać drugi odcinek obwodnicy Płocka, w tym droga o długości 2,7 km oraz dwa wiadukty: drogowy i kolejowy. Budowa trasy, służącej wyprowadzeniu z miasta ruchu pojazdów ciężarowych, ma być współfinansowana ze środków unijnych.

Na inwestycje tę płocki Urząd Miasta ogłosił w czwartek przetarg ograniczony, dwuetapowy - postępowanie potrwa ok. trzech miesięcy.

Pierwszy odcinek obwodnicy Płocka o długości 1,6 km, prowadzący od dróg krajowych nr 60 i 62 do drogi wojewódzkiej nr 567 o długości 1,6 km oddano do użytku w listopadzie 2014 r. Koszt jego budowy wyniósł 43 mln zł, z czego 30 mln zł zrefinansowano ze środków unijnych, jeszcze w ramach poprzedniej perspektywy 2007-13.

Jak poinformował w czwartek Hubert Woźniak z płockiego Urzędu Miasta, drugi etap budowy północno-zachodniej obwodnicy obejmował będzie odcinek od węzła Boryszewo do węzła Bielska i składał się będzie z trzech elementów.

W ramach przedsięwzięcia powstanie droga o długości 2,7 km oraz wiadukt drogowy, do którego podniesiony zostanie poziom ul. Bielskiej, gdzie biegnie droga krajowa nr 60. Powstanie też wiadukt kolejowy. Wybudowane zostaną również drogi techniczne i serwisowe o długości 3,6 km.

"Założenie jest takie, by do jesieni 2017 r. powstały wszystkie trzy elementy obwodnicy" - powiedział PAP Woźniak. Zaznaczył, iż obwodnica będzie drogą dwupasmową, zmieniającą się na cztery pasy w rejonie węzłów komunikacyjnych i jednocześnie trasą o najwyższej klasie technicznej oraz nośności z prędkości przejazdu 80 km/godz.

Budowa drugiego odcinka obwodnicy Płocka oraz trzeciego o długości 2,3 km, który ma powstać w latach 2017-18 r. pozwoli na całkowite wyprowadzenie z Płocka ruchu pojazdów ciężarowych, w tym z ładunkami niebezpiecznymi. Ułatwi także połączenie z kompleksem rafineryjno-petrochemicznym PKN Orlen i terenami przemysłowymi miasta, położonymi w rejonie tamtejszego lotniska Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej.

Oba odcinki trasy realizowane mają być w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), czyli autorskiego projektu samorządu Mazowsza, zaakceptowanego przez Komisję Europejską. Jego celem jest równomierny rozwój całego regionu poprzez inwestycje o znaczeniu subregionalnym. Maksymalny poziom dofinansowania unijnego poszczególnych przedsięwzięć prowadzonych z wykorzystaniem tego instrumentu może wynieść do 80 proc. kosztów.

Wartość przedsięwzięcia, czyli obu odcinków obwodnicy, szacowana jest łącznie na ponad 120 mln zł.

Na dokończenie budowy obwodnicy w budżecie Płocka na 2016 r. zarezerwowana została kwota ponad 52 mln zł, na którą składa się 20 proc. wkładu własnego samorządu i 80 proc. środków unijnych, pochodzących z nowego Regionalnego Programu Operacyjnego woj. mazowieckiego. "Czekamy na ostateczne uruchomienie środków unijnych" - podkreślił Woźniak.

Pod koniec 2014 r. porozumienie w sprawie RIT (wtedy projekt określany był jako Regionalny Instrument Terytorialny) podpisały władze Płocka oraz jedenastu okolicznych samorządów, w tym powiatów płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a także gmin Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina, Sierpc i Wyszogród.

W ramach RIT planowanych jest kilkanaście inwestycji strategicznych oraz mniejszych przedsięwzięć, jak np. rewitalizacja nabrzeży Wisły w Płocku i Wyszogrodzie, rewitalizacja najstarszej części Gąbina czy budowa ścieżek rowerowych, w tym wokół Jeziora Zdworskiego, największego naturalnego zbiornika wodnego na Mazowszu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Do 2017 r. ma powstać drugi odcinek obwodnicy Płocka

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!