PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego Tomala-Borucka straciła stanowisko w GDDKiA?

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
23-04-2015 22:51 |  aktualizacja: 24-04-2015 08:26
Dlaczego Tomala-Borucka straciła stanowisko w GDDKiA?

Jak podał resort infrastruktury i rozwoju, „decyzja o natychmiastowym odwołaniu Tomali-Boruckiej (…) została podjęta ze względu na interes i dobro GDDKiA”

Odwołanie Ewy Tomali-Boruckiej z GDDKiA, argumentowane enigmatycznym komunikatem, budzi zdziwienie w branży budowlanej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy trwa konkurs na szefa Dyrekcji, a jego wynik był spodziewany w pierwszej połowie maja.

W czwartek na wniosek minister Marii Wasiak premier Ewa Kopacz odwołała Tomalę-Borucką z funkcji p.o. szefa GDDKiA. Na jej miejsce powołano tymczasowo Tomasza Rudnickiego, dotychczasowego zastępcę szefa Dyrekcji.
Jak podał resort infrastruktury i rozwoju, „decyzja o natychmiastowym odwołaniu Tomali-Boruckiej (…) została podjęta ze względu na interes i dobro GDDKiA”.

Zobacz więcej: MIR odwołał szefową GDDKiA

Jan Styliński, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, w rozmowie z portalem wnp.pl wskazał, że w branży panuje zdziwienie związane z dymisją Tomali-Boruckiej, gdyż brakuje merytorycznego uzasadnienia rządowej decyzji.

- Za duże osiągnięcie Ewy Tomali-Boruckiej należy uznać to, że nastąpiła zmiana w kulturze współpracy pomiędzy GDDKiA a wykonawcami. Obie strony zaczęły ze sobą więcej rozmawiać i szukać dialogu zamiast od razu walczyć w sądach - zaznaczył Styliński.

Dodał, że negatywne odczucia może budzić też sama forma, w której zawarto informację o zmianach personalnych w GDDKiA.

Styliński podkreślił, że niejasne wydarzenia wokół kierownictwa urzędu, który dysponuje ogromnymi funduszami, muszą skutkować mnożącymi się spekulacjami.

Wystarczy tylko przypomnieć, że według rządowych planów do 2023 r. nakłady GDDKiA na drogi krajowe mogą sięgnąć kwoty ponad 155 mld zł, z czego budowa nowych tras pochłonie ok. 93 mld zł.

Według projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, planowane jest wybudowanie ok. 2228 km nowych dróg, w tym 71 km autostrad, 1790 km tras ekspresowych oraz 35 obwodnic o łącznej długości 366 km.

Dlaczego zatem Tomala-Borucka została odwołana? Wśród przedstawicieli branży budowlanej przewija się informacja, że dymisja może mieć związek z różnicami pomiędzy GDDKiA a MIR ws. systemu poboru opłat za korzystanie z autostrad, a także mniejszym od oczekiwanego poziomem zaangażowania resortu w ten temat.

Jak najszybsze rozwiązanie problemu kolejek na autostradowych bramkach zapowiadała jeszcze przez objęciem stanowiska w Komisji Europejskiej poprzednia szefowa MIR, czyli Elżbieta Bieńkowska.

KOMENTARZE (13)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP