Dęblin zyska nowy most kolejowy na Wieprzu i zmodernizowany dworzec

Dęblin zyska nowy most kolejowy na Wieprzu i zmodernizowany dworzec
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Budowę nowych peronów z windami i przejściem podziemnym, centrum sterowania ruchem, wymianę sieci trakcyjnej i torów obejmuje przebudowa stacji kolejowej w Dęblinie (Lubelskie). W mieście powstaje nowy wiadukt oraz most kolejowy na rzece Wieprz.

  • Przebudowa linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym.
  • W Dęblinie trwa już przebudowa dworca kolejowego.
  • Montowany jest tez nowy most na rzece Wieprz.

To część projektu unowocześnienia linii kolejowej Lublin-Warszawa prowadzonego przez PKP-PLK. "Dzięki tej inwestycji czas przejazdu koleją między tymi miastami, w perspektywie kilku lat, zostanie skrócony do 90 minut. Dęblin jest bardzo istotny dla tej trasy, tu powstaje nowy most na rzece Wieprz, który zwiększy możliwości przejazdu i przewozu towarów" - poinformował 9 maja na konferencji prasowej w Dęblinie wojewoda lubelski Przemysław Czarnek, który wizytował budowę.

Wojewoda podkreślił, że tegoroczna wiosna w regionie, ze względu na liczne inwestycje, "to historyczny moment wielkiego rozwoju infrastruktury komunikacyjnej". "Jest ponad 300 km dróg ekspresowych łącznie, w różnym stopniu zaawansowania, z terminem realizacji od 2019 r. do 2025 r." - powiedział Czarnek.

"Modernizacja linii kolejowej nr 7 Lublin - Warszawa wpisuje się w koncepcję Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przebudowa sieci komunikacyjnej ma bowiem zapewnić, żeby mieszkańcy miast wojewódzkich mogli do niego dotrzeć w czasie krótszym niż dwie godziny. Ta linia to zapewni" - dodał pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej, Tomasz Gontarz.

W Dęblinie trwa przebudowa dworca kolejowego. Powstaną tu trzy nowe perony, przejście podziemne ułatwiające dojście do nich, wyposażone w pochylnie i windy dogodne dla osób niepełnosprawnych. Wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Budowane jest lokalne centrum sterowania ruchem, jedno z trzech - obok Lublina i Pilawy - na tej linii. Ma ono zapewnić płynność ruchu pociągów oraz zwiększyć jego bezpieczeństwo.


Montowany jest 170-metrowy most kolejowy na rzece Wieprz. Zakończono już nasuwanie nowej trójprzęsłowej konstrukcji o wadze tysiąca ton, która została osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. W czerwcu zacznie się obok budowa bliźniaczej konstrukcji dla drugiego toru.

Kończy się budowa wiaduktu kolejowego w Dęblinie nad ul. Balonna. Przejazd dla samochodów został poszerzony, ułatwi komunikację w mieście.

Pierwszy etap modernizacji linii nr 7, od Lublina do Pilawy, ma zakończyć się w grudniu tego roku. Po jego zakończeniu pociągi z Lublina do Warszawy, obecnie korzystające z objazdu przez Lubartów, wrócą na trasę prowadząca przez Dęblin. W grudniu zamknięty zostanie odcinek Pilawa-Otwock, który będzie przebudowany i powstanie tam nowy tor.

Po zakończeniu modernizacji całej linii, co ma nastąpić w 2022 r., podróż najszybszym pociągiem z Lublina do Warszawy ma trwać 90 minut.

Modernizacja linii między Lublinem a Otwockiem obejmuje m.in. przebudowę 17 stacji kolejowych, wymianę 355 km torów i sieci trakcyjnej, budowę 11 przejść podziemnych, unowocześnienie 71 obiektów inżynieryjnych i 42 przejazdów kolejowo-drogowych.

Przebudowa linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Jego wartość wynosi 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ponad 2,9 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dęblin zyska nowy most kolejowy na Wieprzu i zmodernizowany dworzec

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!