Budowę nowych peronów z windami i przejściem podziemnym, centrum sterowania ruchem, wymianę sieci trakcyjnej i torów obejmuje przebudowa stacji kolejowej w Dęblinie (Lubelskie). W mieście powstaje nowy wiadukt oraz most kolejowy na rzece Wieprz.
- Przebudowa linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym.
- W Dęblinie trwa już przebudowa dworca kolejowego.
- Montowany jest tez nowy most na rzece Wieprz.
To część projektu unowocześnienia linii kolejowej Lublin-Warszawa prowadzonego przez PKP-PLK. "Dzięki tej inwestycji czas przejazdu koleją między tymi miastami, w perspektywie kilku lat, zostanie skrócony do 90 minut. Dęblin jest bardzo istotny dla tej trasy, tu powstaje nowy most na rzece Wieprz, który zwiększy możliwości przejazdu i przewozu towarów" - poinformował 9 maja na konferencji prasowej w Dęblinie wojewoda lubelski Przemysław Czarnek, który wizytował budowę.
Wojewoda podkreślił, że tegoroczna wiosna w regionie, ze względu na liczne inwestycje, "to historyczny moment wielkiego rozwoju infrastruktury komunikacyjnej". "Jest ponad 300 km dróg ekspresowych łącznie, w różnym stopniu zaawansowania, z terminem realizacji od 2019 r. do 2025 r." - powiedział Czarnek.
"Modernizacja linii kolejowej nr 7 Lublin - Warszawa wpisuje się w koncepcję Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przebudowa sieci komunikacyjnej ma bowiem zapewnić, żeby mieszkańcy miast wojewódzkich mogli do niego dotrzeć w czasie krótszym niż dwie godziny. Ta linia to zapewni" - dodał pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej, Tomasz Gontarz.
W Dęblinie trwa przebudowa dworca kolejowego. Powstaną tu trzy nowe perony, przejście podziemne ułatwiające dojście do nich, wyposażone w pochylnie i windy dogodne dla osób niepełnosprawnych. Wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Budowane jest lokalne centrum sterowania ruchem, jedno z trzech - obok Lublina i Pilawy - na tej linii. Ma ono zapewnić płynność ruchu pociągów oraz zwiększyć jego bezpieczeństwo.
Montowany jest 170-metrowy most kolejowy na rzece Wieprz. Zakończono już nasuwanie nowej trójprzęsłowej konstrukcji o wadze tysiąca ton, która została osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. W czerwcu zacznie się obok budowa bliźniaczej konstrukcji dla drugiego toru.
Kończy się budowa wiaduktu kolejowego w Dęblinie nad ul. Balonna. Przejazd dla samochodów został poszerzony, ułatwi komunikację w mieście.
Pierwszy etap modernizacji linii nr 7, od Lublina do Pilawy, ma zakończyć się w grudniu tego roku. Po jego zakończeniu pociągi z Lublina do Warszawy, obecnie korzystające z objazdu przez Lubartów, wrócą na trasę prowadząca przez Dęblin. W grudniu zamknięty zostanie odcinek Pilawa-Otwock, który będzie przebudowany i powstanie tam nowy tor.
Po zakończeniu modernizacji całej linii, co ma nastąpić w 2022 r., podróż najszybszym pociągiem z Lublina do Warszawy ma trwać 90 minut.
Modernizacja linii między Lublinem a Otwockiem obejmuje m.in. przebudowę 17 stacji kolejowych, wymianę 355 km torów i sieci trakcyjnej, budowę 11 przejść podziemnych, unowocześnienie 71 obiektów inżynieryjnych i 42 przejazdów kolejowo-drogowych.
Przebudowa linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Jego wartość wynosi 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to ponad 2,9 mld zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dęblin zyska nowy most kolejowy na Wieprzu i zmodernizowany dworzec