PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy start Marino to zarobek Ganta?

Autor: Parkiet
22-09-2008 07:46

Dolnośląski deweloper jeszcze we wrześniu chce rozpocząć kolejną inwestycję mieszkaniową we Wrocławiu. Na początku przyszłego miesiąca ma otworzyć centrum handlowe Marino.

Zarząd Ganta Development liczy, że w tym roku ruszy z realizacją jeszcze dwóch projektów mieszkaniowych we Wrocławiu. - Dla jednego z nich, liczącego około 230 mieszkań na osiedlu Słabowice, dysponujemy już prawomocnym pozwoleniem na budowę - mówi "Parkietowi" Henryk Feliks, wiceprezes Ganta. Dodaje, że umowa z wykonawcą zostanie prawdopodobnie podpisana jeszcze we wrześniu. Nie zdradza jego nazwy. Wskazuje, że tym razem nie będzie to kontrolowany przez dewelopera Budopol Wrocław, który otrzymał w tym miesiącu już trzy duże zlecenia od spółki matki (ich łączna wartość sięga 173 mln zł).
Powierzchnia mieszkań, które powstaną na Słabowicach, sięga w sumie 11 tys. mkw. Jak wskazuje wiceprezes Feliks, będą to lokale z segmentu popularnego, których ceny będą mieścić się w przedziale 5-5,5 tys. zł za 1 mkw. Wpływy ze sprzedaży mieszkań można zatem oszacować na 55-60 mln zł. Koszty budowy na 38-40 mln zł.

Wspomniany drugi projekt Ganta, który ma szansę ruszyć w tym roku, zostanie zrealizowany przy ul. Legnickiej. - Będzie to mniejsza inwestycja, licząca około 5 tys. mkw. Będą to za to mieszkania o podwyższonym standardzie - wskazuje Feliks. Dodaje, że zamiarem spółki jest uzyskanie około 8 tys. zł za 1 mkw. lokali sprzedawanych w tej lokalizacji. Wiceprezes zastrzega jednak, że cena nie została jeszcze ustalona.

Na początku października Gant zamierza otworzyć podwoje centrum handlowego Marino we Wrocławiu, jedynego projektu komercyjnego znajdującego się w portfelu dolnośląskiego dewelopera. Obiekt ma około 22 tys. mkw. powierzchni użytkowej.

Ukończenie inwestycji komercyjnych zazwyczaj umożliwia deweloperom rozpoznanie ekstrazysków, wynikających z przeszacowania nieruchomości do ich wartości rynkowej. W przypadku Ganta należy jednak pamiętać, że centrum Marino nie było budowane od podstaw, lecz zostało przejęte i rozbudowane. Jego wartość w księgach spółki to blisko 130 mln zł.

- Wkrótce wybierzemy międzynarodowego rzeczoznawcę, który wyceni obecną wartość Marino - mówi wiceprezes Feliks, unikając odpowiedzi na pytanie, na ile wrocławskie centrum wycenia zarząd.

Jak pisze "Parkiet" na początku tego roku Gant przymierzał się do sprzedaży Marino, licząc na uzyskanie ponad 200 mln zł. W raporcie za II kwartał szacowane wpływy z ewentualnej sprzedaży centrum szacował już na "tylko" 170 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 243 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.