Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej odcinka Ełk-Trakiszki (granica państwa) PKP Polskie Linie Kolejowe planują na trzeci kwartał 2019 r., a przetarg na roboty budowlane - na trzeci kwartał 2022 r. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane zamknięte zostaną w końcu 2025 roku.
Niestety, wbrew deklaracjom politycznym przedstawicieli zainteresowanych krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a także wbrew założeniom polityki transportowej Unii Europejskiej, zakładającej likwidację wąskich gardeł logistycznych pomiędzy sąsiadami, takie inwestycje realizowane są dość opieszale. Nie tylko kolejowe, ale także drogowe.
W pozostałej części artykułu:
- Dlaczego budowa Rail Baltiki toczy się w wolnym tempie?
- Ile kosztowała modernizacja trasy Warszawa-Białystok?
- Jak może przebiegać budowa linii Białystok-Ełk-Trakiszki?
- Czy jej realizacja jest zagrożona?
- Jak postępowanie Rosji zmieni politykę transportową państw bałtyckich?
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czy PKP PLK powinna przyspieszyć modernizację torów na Litwę?