XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Czesi kończą studium wykonalności dla kanału Dunaj-Odra-Łaba

Czesi kończą studium wykonalności dla kanału Dunaj-Odra-Łaba
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Studium wykonalności dla czeskiego odcinka kanału Dunaj-Odra-Łaba powinno być gotowe w styczniu - poinformował w czwartek wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna.

  • W ramach współpracy z partnerami europejskimi w zakresie rozwoju żeglugi śródlądowej Czesi są w końcowym stadium, jeśli chodzi o przygotowanie studium wykonalności dla odcinka kanału Dunaj-Odra-Łaba.
  • Strona polska rozpoczęłą studium wykonalności przy udziale portu Szczecin-Świnoujście. Rusza przetarg na analizę transportową, a pod koniec 2018 r. ma być gotowe studium wykonalności.
  • Polska prowadzi też rozmowy ze stroną białoruską na temat drogi wodnej E40, chodzi o stworzenie na granicy polsko-białoruskiej węzła wodno-kolejowego.

- Czesi dziś są w końcowym stadium, jeśli chodzi o przygotowanie studium wykonalności dla odcinka kanału Dunaj-Odra-Łaba i jest to odcinek około 380 kilometrów - powiedział Materna posłom sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, przedstawiając informacje m.in. o współpracy z partnerami europejskimi w zakresie rozwoju żeglugi śródlądowej. Jak dodał, "My dostarczamy wszystkie materiały związane z odcinkiem Chałupki-Kędzierzyn Koźle".

- Studium wykonalności po stronie czeskiej powinno być gotowe pod koniec stycznia 2018 r. Jest już gotowa analiza transportowa, wiem, że na ukończeniu także środowiskowa i hydrologiczna - kontynuował Materna.

- Jako strona polska rozpoczęliśmy studium wykonalności przy udziale portu Szczecin-Świnoujście. (…) Teraz rozpoczynamy jako ministerstwo przetarg na analizę transportową. W przyszłym roku będzie ona wykonana, a pod koniec 2018 r. ma być gotowe studium wykonalności - dodał.

Materna powiedział także, że Polska prowadzi rozmowy ze stroną białoruską na temat drogi wodnej E40. Jak podał, chodzi o stworzenie na granicy polsko-białoruskiej węzła wodno-kolejowego. - Prace są intensywne, ale po stronie białoruskiej jednego dnia jest bardzo duża przychylność, a innego stanowisko Białorusi jest odmienne. Białoruś jest pod dużym wpływem politycznym Rosji i jest tam duża nieprzewidywalność - dodał.

Zdaniem Materny, współpraca ze stroną niemiecką rozwija się mało dynamicznie. - Dotychczasowy minister (…) nie był przychylny idei zaangażowania strony niemieckiej w modernizację Odrzańskiej Drogi Wodnej. 17 maja br. minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wystosował pismo zapraszające do rozmów; do dziś odpowiedzi na pismo nie było. Wiemy z drugiej strony, że były wybory w Niemczech. Do dziś nie ma sformowanego rządu, więc rozmowy są trudne, ale jeśli chodzi o rozmowy z landami niemieckimi, to współpraca układa się w miarę dobrze - powiedział Materna.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czesi kończą studium wykonalności dla kanału Dunaj-Odra-Łaba

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!