PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czas walki o klienta na rynku biurowym

Autor: propertynews.pl
25-01-2015 08:56
Czas walki o klienta na rynku biurowym
Fot. MOs810/wikimedia, licencja Creative Commons

Pomimo dość szybkiego tempa rozwoju, poznański rynek biurowy potrzebuje nowych impulsów. Zdaniem uczestników Property Forum Poznań 2015 konieczna jest dobra strategia dla miasta, która przyciągnie nowych inwestorów. W innym przypadku poznańskie budynki będą stały puste.

W Poznaniu buduje się obecnie dużo nowej powierzchni biurowej. Jak wykazał w prezentacji Piotr Skuza, Regional Manager z agencji Savills, zarówno deweloperzy lokalni jak i ogólnopolscy są tu bardzo aktywni. - Lokalne firmy spełniają potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, ale trafiają również do najemców z sektora BPO. Ich budynki doskonale sobie radzą, zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i szybkość wynajmu. Ponadto w Poznaniu mamy również ogólnopolskich deweloperów, którzy uwierzyli w miasto i zdecydowali się realizować tu swoje projekty - powiedział podczas Property Forum Poznań 2015.
Recepta na sukces

Poznań musi zmierzyć się z olbrzymią konkurencją innych miast regionalnych. Dorota Ejsmont, Head of Landlord Representation w agencji Savills, podkreśliła, że stolica Wielkopolski bardzo często przegrywa rywalizację o inwestorów z Wrocławiem. - Chcemy finalizować więcej transakcji, ale potrzebujemy dodatkowych atutów, dzięki którym przybędzie tu więcej najemców.

Z tą opinią zgodził się Adam Trybusz, prezeszarządu Andersia Business Center. - W ciągu 10 ostatnich lat Wrocław wykonał ogromną pracę i stworzył wspaniały system obsługi inwestorów. Dziś posiada on dwa razy więcej powierzchnii biurowej, a co za tym idzie dwa razy więcej miejsc pracy. Stolica Dolnego Śląska jest większym magnesem dla młodych ludzi, którzy również potrzebują większej liczby mieszkań, towarów czy usług - tłumaczył.

Trybusz zaznaczył jednak, że rynek biurowy ma duży potencjał dla realizacji nowych inwestycji. - Sukces Poznania wynikał z otwarcia się w latach 90-tych na inwestorów. Miasto miało odwagę by wraz z biznesem stworzyć coś, co dawało gwarancję sukcesu - zaznaczył. - Żeby Poznań nadal się rozwijał musimy wrócić do tych praktyk. Trzeba aktywnie szukać nowych inwestorów, zadbać o nich i aktywnie wspierać - dodał przedstawiciel Andersia Business Center.

Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland zwrócił uwagę, że Wrocław nie jest już dla Poznania konkurencją. - Wrocław jest już w innej lidze. Teraz stolica Wielkopolski konkuruje z Gdańskiem czy Katowicami - skomentował.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

586 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.