PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czas walki o klienta na rynku biurowym

Autor: propertynews.pl
25-01-2015 08:56
Czas walki o klienta na rynku biurowym
Fot. MOs810/wikimedia, licencja Creative Commons

Pomimo dość szybkiego tempa rozwoju, poznański rynek biurowy potrzebuje nowych impulsów. Zdaniem uczestników Property Forum Poznań 2015 konieczna jest dobra strategia dla miasta, która przyciągnie nowych inwestorów. W innym przypadku poznańskie budynki będą stały puste.

W Poznaniu buduje się obecnie dużo nowej powierzchni biurowej. Jak wykazał w prezentacji Piotr Skuza, Regional Manager z agencji Savills, zarówno deweloperzy lokalni jak i ogólnopolscy są tu bardzo aktywni. - Lokalne firmy spełniają potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, ale trafiają również do najemców z sektora BPO. Ich budynki doskonale sobie radzą, zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i szybkość wynajmu. Ponadto w Poznaniu mamy również ogólnopolskich deweloperów, którzy uwierzyli w miasto i zdecydowali się realizować tu swoje projekty - powiedział podczas Property Forum Poznań 2015.
Recepta na sukces

Poznań musi zmierzyć się z olbrzymią konkurencją innych miast regionalnych. Dorota Ejsmont, Head of Landlord Representation w agencji Savills, podkreśliła, że stolica Wielkopolski bardzo często przegrywa rywalizację o inwestorów z Wrocławiem. - Chcemy finalizować więcej transakcji, ale potrzebujemy dodatkowych atutów, dzięki którym przybędzie tu więcej najemców.

Z tą opinią zgodził się Adam Trybusz, prezeszarządu Andersia Business Center. - W ciągu 10 ostatnich lat Wrocław wykonał ogromną pracę i stworzył wspaniały system obsługi inwestorów. Dziś posiada on dwa razy więcej powierzchnii biurowej, a co za tym idzie dwa razy więcej miejsc pracy. Stolica Dolnego Śląska jest większym magnesem dla młodych ludzi, którzy również potrzebują większej liczby mieszkań, towarów czy usług - tłumaczył.

Trybusz zaznaczył jednak, że rynek biurowy ma duży potencjał dla realizacji nowych inwestycji. - Sukces Poznania wynikał z otwarcia się w latach 90-tych na inwestorów. Miasto miało odwagę by wraz z biznesem stworzyć coś, co dawało gwarancję sukcesu - zaznaczył. - Żeby Poznań nadal się rozwijał musimy wrócić do tych praktyk. Trzeba aktywnie szukać nowych inwestorów, zadbać o nich i aktywnie wspierać - dodał przedstawiciel Andersia Business Center.

Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland zwrócił uwagę, że Wrocław nie jest już dla Poznania konkurencją. - Wrocław jest już w innej lidze. Teraz stolica Wielkopolski konkuruje z Gdańskiem czy Katowicami - skomentował.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 349 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 854 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP