PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

CNG - utrzymać rentowność albo i lepiej

Autor: ISB
03-03-2008 16:31

Ceramika Nowa Gala (CNG) przewiduje w bieżącym roku wzrost wolumenu produkcji sprzedanej o minimum 10%, wartości sprzedaży o kilkanaście procent i przynajmniej utrzymanie rentowności netto na poziomie 11%, poinformował wiceprezes spółki Paweł Górnicki.

- Zakładamy wzrost wolumenu sprzedanego na minimum 10%. Wzrost wartościowy powinien być jeszcze wyższy, o kilkanaście procent w stosunku do poziomu sprzedaży 191 mln zł za 2007 rok ze względu na podniesienie cen, częściowo w marcu, częściowo w kwietniu i sprzedaż więcej wyrobów z górnego segmentu rynku - powiedział Górnicki. Wiceprezes dodał, że spółka powinna przynajmniej utrzymać rentowność netto z 2007 roku lub nawet ją poprawić.
W 2007 roku sprzedaż pro forma CNG i przejętej Ceramiki Gres wyniosła 191 mln zł, a zysk netto wyniósł 21 mln zł, co dało 11% rentowności netto.

Górnicki zapowiedział, że moce firmy wzrosną od połowy roku do ok. 9,5 mln mkw. z ok. 9 mln mkw. obecnie, a przyrost 0,5 mln mkw. płytek będzie plasowany na wyższej cenowo "półce premium".

- Na projekt zwiększenia mocy o 0,5 mln m kw. przeznaczymy w br ok. 12 mln zł - powiedział prezes, dodając, że na pozostałe, "drobne" rzeczy spółka przeznaczy natomiast kilka milionów złotych.

Wiceprezes poinformował też, że w 2008 r. na pewno zapadnie ostateczna decyzja w sprawie wejścia jako współinwestor do spółki produkującej materiały budowlane. - Chcemy objąć większościowy pakiet tej spółki, przy pozostaniu jego obecnych akcjonariuszy - powiedział Górnicki. Dodał też, że w finansowaniu tego przedsięwzięcia i zwiększeniu jego mocy do sprzedaży na poziomie kilkudziesięciu do 100 mln zł z 12 mln zł obecnie, nie da się uniknąć przeprowadzenia nowej emisji akcji CNG.

- Negocjacje w sprawie wejścia do tej firmy rozpoczęto w ubiegłym roku - powiedział wiceprezes, który podkreślłił też, że są rozpatrywane inne możliwości dalszego rozwoju CNG: inne akwizycje, także zagranicą i rozbudowa mocy, jednak za wcześnie, aby o tym mówić.

Pod koniec sierpnia 2007 roku CNG kupiła 100% akcji Ceramika Gres. Spółka Ceramika Nowa Gala miała w 2007 r. 14,64 mln zł zysku wobec 9,71 mln zł zysku rok wcześniej, choć pro forma było to 21 mln zł.

Pod koniec sierpnia CNG informowała, że po przejęciu Ceramiki Gres przewiduje zwiększenie sprzedaży do 260 mln zł w 3-4 lata, a nawet do 400 mln zł, jeśli dodatkowo uda się rozbudować grupę o nowy segment materiałów budowlanych.

CNG przewidywała wtedy, że będzie to inwestycja typu greenfield lub joint-venture z większościowym udziałem spółki o wartości blisko 100 mln zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 117 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.