PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

CEMEX Polska: stabilne podstawy na progu dynamicznego wzrostu

Autor: CEMEX
27-07-2015 09:00
CEMEX Polska: stabilne podstawy na progu dynamicznego wzrostu
Fot. mat. pras.

Ocena rynku cementu po pierwszym półroczu 2015 w opinii CEMEX Polska bazuje na mieszanych odczuciach. Chociaż wzrost w pierwszym półroczu był wolniejszy od oczekiwanego, a w ciągu roku przewiduje się sporo opóźnień projektów, to druga połowa już teraz wskazuje na zbliżający się bardziej dynamiczny rok 2016. Receptą firmy CEMEX Polska na osiąganie satysfakcjonujących wyników w przyszłości jest jeszcze większe zaangażowanie w ścisłą współpracę z klientami.

Podobnie jak inni dostawcy rozwiązań budowlanych oraz firmy wykonawcze, CEMEX obserwuje, że polski rynek budowlany w pierwszym półroczu 2015 zanotował bardzo niewielkie wzrosty. Słabszy okazał się zwłaszcza drugi kwartał, do czego przyczyniło się głównie opóźnienie w rozpoczęciu kluczowych projektów infrastrukturalnych. Po bardzo dobrym początku roku, kiedy inwestycje były dynamicznie realizowane dzięki sprzyjającym łagodnym warunkom zimowym, oczekiwania producentów cementu były wysokie.
"W takim kontekście byliśmy jednak w stanie utrzymać swoją pozycję rynkową na naturalnym dla nas poziomie, który utrzymuje się stabilnie od trzeciego kwartału 2014 roku" - mówi Marcelo Catala, prezes CEMEX Polska. - "Na wzrost ilości sprzedaży cementu (rok do roku) oddziałują odbiory własnych wytwórni betonu, ale również działania handlowe drugiego półrocza ubiegłego roku, mające na celu stabilizację naszej pozycji rynkowej. Musieliśmy "odbić się od dna" jakie odnotowaliśmy w drugim kwartale 2014, kiedy to osiągnęliśmy najsłabszy wynik w tym zakresie w historii CEMEX Polska - na poziomie faktycznie stanowiącym wyzwanie dla rentowności niektórych naszych biznesów w Polsce" - dodaje Marcelo Catala.

Zgodnie z opublikowanym właśnie komunikatem finansowym Spółki, czynnikiem mającym pozytywny wpływ na sprzedaż cementu CEMEX w Polsce były dobre wyniki własnych wytwórni betonu towarowego (sprzedaż wewnętrzna), które znacząco wzrosły w stosunku do pierwszej połowy 2014. Jest to pochodna wyróżniających CEMEX na polskim rynku możliwości technicznych i serwisowych, co szczególnie doceniają klienci przy projektowaniu i realizacji złożonych przedsięwzięć: infrastrukturalnych, mieszkaniowych i komercyjnych. "Mamy nadzieję, iż będziemy mogli jeszcze lepiej wykorzystać naszą wiedzę, aby w najbliższych latach aktywnie wspierać planowaną budowę 810 km dróg betonowych. W technologii, która jest trwalsza, bezpieczniejsza, bardziej wydajna i zrównoważona" - podkreśla M. Catala.

Jakie są główne wyzwania i plany firmy CEMEX w 2015 roku? "Naszym strategicznym priorytetem jest tworzenie wartości dla każdego z naszych klientów. Wartości, która już jest rozpoznawana przez wielu z nich." - informuje Marcelo Catala.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP