PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Były wiceminister infrastruktury rozpoczyna proces z wydawcą Faktu

Autor: wnp.pl/PAP
19-10-2017 17:09
Były wiceminister infrastruktury rozpoczyna proces z wydawcą Faktu
fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Były wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit zapowiada złożenie pozwu o ochronę dóbr osobistych w związku z informacjami jakie ukazały się na temat wiceministra w dzienniku Fakt i portalu Fakt24.pl - poinformował w czwartkowym komunikacie pełnomocnik Jerzego Szmita, mecenas Lech Obara.

  • Jerzy Szmit, wiceminister budownictwa, złożył rezygnację 29 września. Zajmował się głównie drogownictwem.
  • Teraz Szmit składa pozew przeciwko redakcjom, które rozpisywały się o przyczynach jego dymisji.
Pełnomocnik przypomina, że pod koniec września na łamach dziennika Fakt oraz portalu internetowego Fakt24.pl, których wydawcą jest Ringier Axel Springer Polska, opublikowano artykuł pt. "Wiceminister pod lupą CBA". Materiał ten został poświęcony przyczynom dymisji Jerzego Szmita z funkcji wiceministra infrastruktury i budownictwa i zawierał szereg nieprawdziwych informacji na ten temat.

Jak informuje Obara, autorka artykułu w sposób jednoznaczny sugerowała w nim, że powodem dymisji są rzekome działania operacyjne podejmowane w stosunku do Jerzego Szmita przez Centralne Biuro Antykorupcyjne. Powołała się przy tym wyłącznie na bliżej nieokreślone i nieoficjalne źródła informacji, nie przedstawiając opinii publicznej żadnych dowodów na potwierdzenie wysuwanych tez. Autorka artykułu przed planowaną publikacją nawet nie skontaktowała się z Jerzym Szmitem, aby uzyskać jego stanowisko w niniejszej sprawie.

W komunikacie napisano, że wystosowano do wydawcy wniosek o sprostowanie nieprawdziwych informacji zawartych w spornym artykule prasowych, a także wezwanie do usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych oraz zaniechania dalszych naruszeń.

"Oba pisma pozostały bez reakcji Ringier Axel Springer Polska. Wobec tego koniecznym stało się wystąpienie na drogę sądową" - czytamy w komunikacie.

"18 października 2017 r. Sąd Okręgowy w Olsztynie udzielił w tej sprawie zabezpieczenia powództwa przed wszczęciem postępowania i zakazał wydawcy Faktu dalszego publikowania nieprawdziwych informacji na temat rzekomych działań podejmowanych przez CBA w stosunku do Jerzego Szmita (na okres 4 miesięcy), a nadto nakazał usunięcie fragmentu spornego artykułu z przestrzeni portalu internetowego Fakt24.pl. W ciągu dwóch tygodni Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów "Lech Obara i Współpracownicy" złoży w sądzie pozew o ochronę dóbr osobistych Jerzego Szmita" - dodano.

- W komunikacie napisano też, że postanowienie Sądu Okręgowego w Olsztynie ma o tyle istotne znaczenie, o ile zakazano w nim publikacji informacji naruszających dobra osobiste Jerzego Szmita na przyszłość, co nieczęsto zdarza się w tego rodzaju sprawach - komentuje w komunikacie mec. Lech Obara z Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów "Lech Obara i Współpracownicy".

- Sąd przychylił się do naszej argumentacji i słusznie uznał, że ciągłe publikowanie nieprawdziwych informacji może doprowadzić do ich dalszego rozpowszechniania i spotęgować negatywne skutki dla pokrzywdzonego - dodał mecenas.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP