Budowę II linii metra można śledzić online

Budowę II linii metra można śledzić online
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dzięki kamerom budowę stacji centralnego odcinka II linii metra można śledzić na bieżąco w internecie. "To ukłon w stronę warszawiaków, którzy byli ciekawi, jak przebiegają prace" - powiedział rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński.

Kamery na razie zostały umieszczone na pięciu budowanych stacjach: rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński. Docelowo, po trzy kamery znajdą się na wszystkich budowanych stacjach podziemnej kolejki; będzie ich w sumie 21 - powiedział Witczyński. Zastrzegł, że dalszy montaż kamer zależy od warunków pogodowych - urządzenia nie mogą być instalowane przy ujemnych temperaturach.

Podgląd obrazu z kamer jest dostępny na stronie www.budowametra.pl. "Obraz z danej stacji jest odświeżany co 20 sek. - po sobie następują zdjęcia z każdej z trzech kamer" - wyjaśnił Witczyński.

Powiedział, że budowę metra w internecie będzie można śledzić do zakończenia inwestycji. "Na razie kamery są na zewnątrz. W przyszłości być może będzie można je zainstalować tak, by podglądać budowę tam, gdzie najwięcej się dzieje" - dodał.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Harmonogram budowy, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek ub. roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu. Z kolei w styczniu w związku z kolizjami z podziemnymi instalacjami, zmieniono harmonogram prac przy stacji rondo ONZ - najpierw zostanie wydrążony tunel, a dopiero później dokończony korpus stacji.

W listopadzie ub.r. prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r.

Koszt inwestycji to 4,1 mld zł. Budowa centralnego odcinka i prace projektowe całej II linii metra, a także zakup 20 z 35 pociągów, które mają ją obsługiwać (dziś metro ma 40 pociągów), będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w kwocie 2,9 mld zł.

Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka od strony Dworca Wileńskiego i w kierunku Woli od strony Ronda Daszyńskiego. Metro Warszawskie w listopadzie ub. roku ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną tych stacji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!