Wojewoda lubelski wydał pozwolenie na budowę 13,2 km drogi ekspresowej S17 między Lublinem a Warszawą na odcinku Kurów-Skrudki. To fragment z prawie 100 km tej drogi, której budowa ma kosztować 3,2 mld zł i zakończyć się w 2019 r.
Budowa prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej S17 między Lublinem a Warszawą podzielona została na siedem odcinków. Chodzi o trasę od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska pod Warszawą.
W urzędach wojewódzkich - lubelskim i mazowieckim - toczą się postępowania na wydanie ZRID dotyczące kolejnych trzech odcinków. Na pozwolenie lubelskiego wojewody czeka wykonawca odcinka S17 od granicy województw do węzła Skrudki, a na pozwolenie wojewody mazowieckiego wykonawcy odcinków: od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw oraz od końca obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina.
Jeśli ZRID-y dotyczące tych odcinków wydane zostaną w okresie zimowym, wykonawcy będą mogli wejść na teren budowy już w marcu przyszłego roku (zimą prace budowlane nie są prowadzone).
Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. 13,2 km drogi między węzłami Kurów i Skrudki buduje firma Mota Engil Central Europe (za 270,8 mln zł), zaś kolejny odcinek o długości 20,2 km - od węzła Skrudki do granicy województw - firma PORR Polska Infrastructure (koszt - 608,8 mln zł).
Wykonawcą trzech odcinków na terenie woj. mazowieckiego - 13 km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł) - jest spółka Budimex.
Pozostałe odcinki na terenie woj. mazowieckiego - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.
Inwestycja jest realizowana w trybie +projektuj i buduj+, co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniem trasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.
Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to 95,5 km trasy od Kurowa do węzła Lubelska będzie oddana do użytku w 2019 r.
Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy) może zająć niecałe półtorej godziny.
W latach 2011 - 2014 r. zbudowano już 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Budowa S17: wojewoda wydał pozwolenie na budowę odcinka Kurów-Skrudki