PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budowa mostu kolejowego nad Cieśniną Kerczeńską opóźnia się

Autor: PAP
13-04-2016 18:28
Budowa mostu kolejowego nad Cieśniną Kerczeńską opóźnia się

Krym

Fot. Fotolia

Rosja przesunęła o rok datę zakończenia budowy kolejowej części mostu nad Cieśniną Kerczeńską, który połączy Rosję z anektowanym Krymem. Powodem jest konieczność rewizji pierwotnego planu pod kątem większych obciążeń. Most drogowy ukończony będzie w terminie.

Po zakończeniu całej budowy 19-kilometrowy most będzie najdłuższym, jaki kiedykolwiek zbudowano w Rosji i najdłuższym tego typu mostem w Europie. Złożą się na niego dwie równoległe odrębne struktury - drogowa i kolejowa. Połączą one anektowany w 2014 roku przez Rosję Krym z rosyjskim Krajem Krasnodarskim.
Prezydent Rosji Władimir Putin niecały miesiąc temu, w drugą rocznicę podpisania dekretu o przyłączeniu Krymu i Sewastopola do Federacji Rosyjskiej jako jej podmiotów, odwiedził Krym i budowę w Cieśninie Kerczeńskiej. W trakcie wizyty zapewnił, że budowa mostu drogowego zostanie zakończona, jak zapowiadano wcześniej, do końca 2018 roku.

Putin budowę mostu za 212 mld rubli (3,2 mld dolarów) nazwał historyczną misją.

Część kolejowa ukończona zostanie rok później, co da więcej czasu wykonawcy, firmie, która - jak pisze agencja Reutera - nie ma pełnego doświadczenia w inżynierii lądowej, ale jest kontrolowana przez wieloletniego bliskiego przyjaciela Putina i jego partnera sparingowego w judo Arkadija Rotenberga.

Opóźnienie terminu oddania mostu kolejowego wskazuje na ogromne wyzwanie logistyczne, finansowe i polityczne, przed jakim stoi Kreml, usiłując tchnąć życie w anektowany półwysep i nie mogąc przy tym ze względu na sankcje nałożone na Rosję przez Zachód skorzystać z zachodnich ekspertyz - pisze Reuters.

Rosja zmuszona jest zaopatrywać Krym drogą morską i powietrzną z uwagi na lądową ukraińską blokadę.

Putin kilkakrotnie powtarzał, że oddanie mostu drogowego do użytku nastąpi 18 grudnia 2018 roku.

Na pytania Reutera rosyjska federalna agencja drogowa Rosawtodor odpowiedziała, że część kolejowa zostanie oddana do użytku w końcu 2019 roku.

Budowa przeprawy kolejowej wymaga więcej czasu, gdyż jest o wiele bardziej złożona pod względem technicznym niż budowa mostu drogowego, musi sprostać większym obciążeniom i potrzebuje systemu sygnalizacyjnego i specjalnego wyposażenia komunikacyjnego - podała Rosawtodor, tłumacząc, czemu pociągi będą mogły ruszyć przez Cieśninę Kerczeńską rok później.

Kontrakt na budowę mostu, nazywanego nieoficjalnie mostem Putina, dostała w zeszłym roku Strojgazmontaż (SGM), kontrolowany przez Rotenberga, który ma 51 proc. udziałów.

Rotenberg jest objęty zachodnimi sankcjami w związku z aneksją Krymu i wspieraniem przez Rosję separatystów na wschodzie Ukrainy. Sankcje uniemożliwiają wsparcie kapitałowe z Zachodu i zatrudnienie zachodnich podwykonawców.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP