XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Budowa II linii metra - kolejne utrudnienia w stolicy

Budowa II linii metra - kolejne utrudnienia w stolicy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W związku z budową centralnego odcinka II linii metra w Warszawie od soboty 16 lipca zostanie zamknięty dla ruchu odcinek ulicy Świętokrzyskiej pomiędzy ulicami Czackiego i Nowy Świat - poinformował w środę PAP stołeczny Ratusz.

Ulica Świętokrzyska będzie przejezdna na odcinku Jasna-Czackiego.

Ponadto, ul. Świętokrzyska, między ulicami Czackiego i Mazowiecką, zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu (po jednym w każdym kierunku). Na pozostałej części powstaną miejsca parkingowe. Przejezdne pozostaną ulice Jasna i Mazowiecka.

16 lipca zmieni się także organizacja ruchu na ulicach Tamka i Kopernika. Tamka - od Kruczkowskiego do Kopernika - będzie dostępna tylko dla okolicznych mieszkańców. Dla pozostałych kierowców będzie obowiązywał zakaz ruchu.

Budowa centralnego odcinka II linii metra na zamykanym odcinku ul. Świętokrzyskiej skomplikuje dojazd do budynków w okolicy ulic Kubusia Puchatka i Wareckiej. Dotarcie do nich będzie możliwe jedynie od pl. Powstańców Warszawy, ponieważ ulicę Kubusia Puchatka od strony Świętokrzyskiej zagrodzi płot budowy.

Ulica Kubusia Puchatka stanie się dwukierunkowa, podobnie jak odcinek Wareckiej, pomiędzy ulicami Baczyńskiego i Kubusia Puchatka. Taka organizacja ruchu umożliwi dojazd do posesji z pl. Powstańców Warszawy ulicami Górskiego, Baczyńskiego i Warecką (a wyjazd będzie możliwy jedynie ulicą Warecką).

Na ulicach Kubusia Puchatka i Wareckiej zostanie wprowadzony zakaz zatrzymywania się i postoju, aby parkujące samochody nie blokowały ruchu.

Od 11 czerwca ul. Świętokrzyska i ul. Prosta od ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej są zamknięte na dwa i pół roku. Wiele linii autobusowych zmieniło swoje trasy, część z nich zlikwidowano. Uniemożliwiony został wjazd na część ulic. Głównym objazdem dla komunikacji miejskiej na lewym brzegu Wisły jest ul. Grzybowska.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,1 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Budowa II linii metra - kolejne utrudnienia w stolicy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!