PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budowa dworca Łódź Fabryczna pochłonęła już 1 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
29-05-2015 09:16
Budowa dworca Łódź Fabryczna pochłonęła już 1 mld zł
Fot. PKP PLK

Zakończyło się szklenie głównych hal nowego dworca Łódź Fabryczna - na dachach ułożono 7,5 tys. szklanych i metalowych paneli - podały PKP PLK. Zaawansowanie inwestycji wynosi 75 proc., a na jej realizację wydano już ponad 1 mld zł.

Jak poinformował inwestor, powstała już nadziemna konstrukcja dworca, a także część podziemna oraz czterotorowy tunel o długości 2 km.
Cały dworzec będą tworzyć trzy hale o łącznej powierzchni 36 tys. m kw., które będą pokryte 10 tys. szklanych i metalowych paneli. Do zamontowania zostało 2,5 tys. paneli na dachu ostatniego budynku.

- Jego ściany będą replikami starego dworca Łódź Fabryczna. Dzięki przeszklonym dachom światło słoneczne dotrze na perony, znajdujące się 16 metrów pod ziemią - podkreśliły PKP PLK.

- Na stacji wykonawca prowadzi dalsze prace wykończeniowe - montaż instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej i wentylacyjnej. Rozpoczyna się montaż szklanych ścian oddzielających wnętrze dworca od budowanej ulicy - dodały.

Ponadto trwa również instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie w sumie 20. W hali głównej 16 metrów pod ziemią, trwa budowa czterech peronów. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a ostatni - 300 metrów.

W dwóch nawach tunelu, na odcinku od ul. Niciarnianej do Kopcińskiego, położono już około 5 km torów. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów.

Jak zaznaczył inwestor, Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.

- Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec 2015 r. - wskazano.

- Pasażerowie z rozkładowych pociągów wyruszających z nowego dworca dotrą m.in. do Warszawy w 2016 r. Zakładany czas przejazdu najszybszych pociągów z Łodzi do Warszawy - 70 minut - zostanie osiągnięty wcześniej, na przełomie 2015 i 2016 r. - podsumowano.

Przedsięwzięcie za 1,75 mld zł brutto realizuje konsorcjum w składzie Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. PKP PLK złożyły wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków UE.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP