PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budowa drogi ekspresowej S5 z kompletem pozwoleń

Autor: wnp.pl (TE)
03-11-2017 19:01 |  aktualizacja: 03-11-2017 19:03
Budowa drogi ekspresowej S5 z kompletem pozwoleń

Węzeł Białe Błota koło Bydgoszczy.

fot. Roman Andrzej Koliński/GDDKiA

Wojewoda kujawsko-pomorski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla trasy S5 na odcinku Tryszczyn - Białe Błota. To ostatnie z siedmiu pozwoleń dla trasy, która w tym województwie będzie liczyć ok. 130 km.

Odcinek Tryszczyn - Białe Błota (13,5 km) za 328,47 mln zł brutto realizuje konsorcjum Polaqua, Dragados. Decyzja ZRID umożliwia przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej.

Wykonawca będzie mógł natomiast rozpocząć prace, niezwłocznie po przekazaniu placu budowy przez GDDKiA.

Siedem kontraktów

W październiku 2015 r. bydgoski oddział GDDKiA podpisał umowy z generalnymi wykonawcami siedmiu odcinków drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy - granica województwa. Łącznie kontrakty opiewają na ponad 2,5 mld zł brutto.

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Pierwszy odcinek, Nowe Marzy - Dworzysko (23,3 km), buduje włoska Impresa Pizzarotti, która wyceniła prace na 374,72 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w kwocie 590,45 mln zł brutto.

Drugi odcinek, Dworzysko - Aleksandrowo (22,4 km), także realizuje Impresa Pizzarotti - za 409,76 mln zł brutto wobec budżetu w kwocie 683,72 mln zł brutto.

Trzeci odcinek, Aleksandrowo - Tryszczyn (14,7 km), buduje konsorcjum Intercor, Trakcja PRKiI za kwotę 369 mln zł brutto wobec budżetu na poziomie 563,41 mln zł brutto.

Czwarty odcinek, Tryszczyn - Białe Błota (13,5 km), realizuje konsorcjum Polaqua, Dragados za 328,47 mln zł brutto wobec budżetu w wysokości 524,08 mln zł brutto.

Piąty odcinek, Białe Błota - Szubin (9,7 km), także buduje Impresa Pizzarotti - za 259,92 mln zł brutto wobec budżetu na kwotę 428,38 mln zł brutto.

Szósty odcinek, Szubin - Jaroszewo (19,3 km), również prowadzi konsorcjum Trakcja PRKiI, Intercor - za 351,97 mln zł brutto wobec budżetu w wysokości 548,59 mln zł brutto.

Siódmy odcinek, Jaroszewo - granica województwa (25,1 km), realizuje konsorcjum PBDiM Kobylarnia i jego spółki-matki, czyli Mirbudu, za kwotę 421,81 mln zł brutto wobec budżetu na kwotę 508,72 mln zł brutto.

Kluczowa dla regionu

Ekspresowa szóstka, biegnąca z południa w kierunku północnym, spina cztery duże aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju.

Budowa drogi ekspresowej S5 będzie miała wpływ na poprawę bezpieczeństwa oraz redukcję liczby wypadków. Odciąży też w znacznym stopniu miejscowości poprzez przejęcie przez S5 ruchu tranzytowego.

- Dla kierowców przejazd przez projektowaną drogę ekspresową będzie korzystny ze względu na podniesienie komfortu jazdy oraz skrócenie czasu podróżowania - podkreśla GDDKiA.

- Inwestycja również ma na celu zwiększenie zewnętrznej dostępności transportowej oraz wewnętrznej spójności i konkurencyjności regionu - zaznacza.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP