Budimex zbuduje 2,2 km drogi w Gdańsku za 135 mln zł

Budimex zbuduje 2,2 km drogi w Gdańsku za 135 mln zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prawie 135 mln zł będzie kosztowała budowa 2,2 km odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku. W czwartek przedstawiciele miasta i wykonawcy, spółki Budimex SA podpisali umowę na realizację inwestycji. Droga ma być gotowa w grudniu 2012 roku.

Budowa odcinka Trasy Słowackiego (określanego jako III zadanie) od Al. gen. J. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej ma się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu. Cała Trasa połączy Port Lotniczy z Portem Morskim oraz prowadzi w kierunku stadionu PGE Arena, na którym rozgrywane będą mecze EURO 2012.

Będzie to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Na tym odcinku powstanie wiadukt drogowy o dł. 262 metrów o najdłuższym w Trójmieście przęśle (120 m. długości). W ramach zadania pod trasą powstanie tunel dla pieszych prowadzący do Stadionu Piłkarskiego PGE Arena. Powstaną też m.in. ścieżki rowerowe (1,8 km), ciągi pieszo-rowerowe (870m) i chodniki (2,5 km).

Budowa tego odcinka trasy nie zostanie zakończona na EURO 2012. Do mistrzostw ma być gotowa jedna jezdnia.

Prezydent Paweł Adamowicz uważa, że może to mieć wymiar marketingowy. Jest przekonany, że "goście w czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej zobaczą Gdańsk jako miasto dynamiczne, w budowie czyli takie, które jest w rozwoju".

Trasa Słowackiego połączy porty, lotniczy i morski dopiero po zbudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą o dł. 1380 metrów. Ta inwestycja rozpocznie się jednak z opóźnieniem. Od wyników przetargu, który wygrało konsorcjum Hydrobudowy SA i którego oferta wyniosła 885,6 mln zł, odwołało się konsorcjum firm, którego liderem jest FCC Construction. Zaproponowało ono budowę tunelu za 1,16 mld zł i była to pod względem wartości kolejna oferta, po zwycięskiej.

Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie i nakazała zamawiającemu, czyli miejskiej spółce, Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK) powtórzyć ocenę zwycięskiej oferty.

Prezes GIK, Ryszard Trykosko poinformował w czwartek dziennikarzy, że w piątek mija termin złożenia wyjaśnień przez Hydrobudowę SA.

Wcześniej planowano jednoczesne rozpoczęcie realizacji III zadania Trasy Słowackiego i tunelu. Budowa tunelu pod Martwą Wisłą ma trwać 3 lata. Ma to być pierwszy tunel drogowy w kraju drążony pod rzeką. W swym najniższym miejscu tunel znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Budowa finansowana jest z funduszy unijnych i budżetu Gdańska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Budimex zbuduje 2,2 km drogi w Gdańsku za 135 mln zł

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!