Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budimex z najtańszą ofertą na linię tramwajową w Gdańsku

Autor: PAP
17-04-2014 16:08

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na przebudowę linii tramwajowej ze Śródmieścia do gdańskiej dzielnicy Przeróbka. Zaproponowany koszt modernizacji trasy wynosi od 65,6 mln zł do 74,3 mln zł. Miasto na przebudowę ok. 4,4 km linii przeznaczyło ok. 80 mln zł.

Cztery złożone oferty zostały publicznie otwarte w czwartek w Gdańsku w siedzibie spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK), która w imieniu miasta realizować będzie inwestycję. Projekt ma być realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III C.
Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma Budimex SA, która zaoferowała realizację projektu za 65,6 mln zł. Konsorcjum, w którym liderem jest spółka Balzola Polska, zaproponowała cenę 66 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i TOR-KAR-SSON sp. z o.o. - 67,1 mln zł, a konsorcjum firm MTM SA Gdynia i Rajbud Tczew - 74,3 mln zł. Wykonawca ma być wyłoniony w ciągu tygodnia. Poinformowano, że o wyborze w 100 proc. ma decydować cena.

Wiceprezes GIK Romuald Nietupski wyjaśnił PAP, że "to nie oznacza, że inne kryteria nie będą brane pod uwagę przy wyborze wykonawcy". "Sama specyfikacja zamówienia zawiera szereg warunków, które wykonawca musi spełnić" - dodał.

Zamówienie obejmowało przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka, a także przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza, wraz z infrastrukturą (przebudowa skrzyżowań, przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, budowa wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego, tzw. PAT). Wykonawca musi też przebudować sieć trakcyjną i oświetlenie. Zamówienie obejmuje też remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska, remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej oraz remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej.

Planuje się, że prace rozpoczną się na początku lipca i zakończą się we wrześniu 2015 roku. Nietupski nie ukrywa, że przebudowa torowiska spowoduje duże kłopoty komunikacyjne w tej części miasta. Na czas modernizacji ma być zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa. Przynajmniej na kilka miesięcy ma być zamknięty dla ruchu kołowego Most Siennicki. Będzie można go pokonać tylko piechotą. Na ten czas zostaną zlikwidowane wszystkie przystanki autobusowe i tramwajowe wzdłuż ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 341 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP