Budimex wygrał przetarg za 913 mln zł na obwodnicę Olsztyna

Budimex wygrał przetarg za 913 mln zł na obwodnicę Olsztyna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Czwarta pod względem ceny oferta Budimeksu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drugiego odcinka obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51. Jej wartość wynosi ponad 913 mln zł brutto. Postępowanie było jednym z czterech, wobec których CBA zgłaszało podejrzenia dotyczące zmowy cenowej.

Przetarg obejmuje budowę drugiego odcinka obwodnicy o długości ok. 14,7 km - od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Wartość oferty Budimeksu wynosi 913,07 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 954,71 mln zł brutto.

Ofertę wybrano według kryteriów ceny (90 proc.), gwarancji (5 proc.) oraz terminu realizacji (5 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 28-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Gulermak - 31 miesięcy), a także 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Wszystkie pozostałe oferty zostały odrzucone - większość z powodu nieprzedłużenia terminu związania ofertą, a także niezgodności z SIWZ oraz przez rażąco niską cenę.

- Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy. Planujemy, że nastąpi to w pierwszym kwartale 2016 r. - podała GDDKiA

O przetargu informował we wtorek na konferencji prasowej wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki. Jak przypomniał, był to jeden z kilku przetargów w kraju "objętych specjalnym postępowaniem" ze względu na podejrzenie zmowy cenowej.

Według wojewody "zielone światło" dla podjęcia decyzji o wyborze wykonawcy olsztyńskiej obwodnicy dał zespół powołany przy Ministerstwie Infrastruktury i centrali GDDKiA.

Zawiadomienie o podejrzeniu zmowy przetargowej między wykonawcami dróg skierowało w lipcu do prokuratury Apelacyjnej w Warszawie Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Nieprawidłowości miały dotyczyć czterech przetargów, w tym budowy jednego z dwóch odcinków południowej obwodnicy Olsztyna.

Obecny na wtorkowej konferencji u wojewody dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA Mirosław Nicewicz - pytany czy decyzja o rozstrzygnięciu przetargu oznacza, że nie było zmowy przetargowej - odpowiedział, że nie będzie komentował tej kwestii.

- Jest ona procedowana przez inne organa państwowe i GDDKiA nie zajmuje się tą sprawą - powiedział Nicewicz.

Poniżej lista pozostałych ofert złożonych w przetargu (cena brutto):

1. Porr Polska Infrastructure - 548,93 mln zł - odrzucona (ważność oferty)

2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Most z Sopotu - 701,11 mln zł - odrzucona (SIWZ)

3. Konsorcjum: Salini Polska, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud), Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 733,44 mln zł - odrzucona (SIWZ + rażąco niska cena)

4. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 953,55 mln zł - odrzucona (ważność oferty)

5. Konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (Turcja), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego - 973,28 mln zł - odrzucona (ważność oferty)

6. Astaldi - 1,091 mld zł - odrzucona (ważność oferty)

7. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones - 1,108 mld zł - odrzucona (ważność oferty)

8. Energopol-Szczecin - 1,204 mld zł - odrzucona (ważność oferty)

Odcinek obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S51 będzie stanowić będzie obejście miasta od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Droga zlokalizowana na terenie Olsztyna i gmin Stawiguda, Purda, Barczewo ominie miasto od południowego wschodu.

Fot. GDDKiA

Trasa będzie przebiegać od drogi S51 w sąsiedztwie miejscowości Tomaszkowo poprzez okolice miejscowości Bartążek, Szczęsne, Klebark Mały do drogi nr 16 na wysokości ogródków działkowych na Wójtowej Roli.

Inwestycja obejmuje trasę o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

W ramach kontraktu, który będzie realizowany w formule "projektuj i buduj" powstaną węzły Olsztyn Jaroty i Olsztyn Wschód. Jako kolejny etap inwestycji planowana jest budowa węzła Olsztyn Pieczewo.

Wcześniej, w sierpniu 2015 r., GDDKiA podpisała z konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i spółki Most z Sopotu kontrakt na budowę pierwszego odcinka obwodnicy Olsztyna.

Zadanie obejmuje budowę trasy na odcinku ok. 10 km - od połączenia z istniejącą DK16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie.  Kontrakt konsorcjum Intercor i Most opiewa na 387,45 mln zł brutto. Budżet zamawiającego na to zadanie wynosił 347,96 mln zł brutto.

Zobacz więcej: Kontrakt na pierwszy odcinek obwodnicy Olsztyna podpisany
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Budimex wygrał przetarg za 913 mln zł na obwodnicę Olsztyna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!