Czwarta pod względem ceny oferta Budimeksu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drugiego odcinka obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51. Jej wartość wynosi ponad 913 mln zł brutto. Postępowanie było jednym z czterech, wobec których CBA zgłaszało podejrzenia dotyczące zmowy cenowej.
Ofertę wybrano według kryteriów ceny (90 proc.), gwarancji (5 proc.) oraz terminu realizacji (5 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 28-miesięczny termin realizacji (poza konsorcjum Gulermak - 31 miesięcy), a także 10-letni okres gwarancji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Wszystkie pozostałe oferty zostały odrzucone - większość z powodu nieprzedłużenia terminu związania ofertą, a także niezgodności z SIWZ oraz przez rażąco niską cenę.
- Po upływie czasu na wniesienie odwołań od rozstrzygnięcia przetargu oraz po przeprowadzeniu kontroli uprzedniej postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych możliwe będzie podpisanie umowy. Planujemy, że nastąpi to w pierwszym kwartale 2016 r. - podała GDDKiA
O przetargu informował we wtorek na konferencji prasowej wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki. Jak przypomniał, był to jeden z kilku przetargów w kraju "objętych specjalnym postępowaniem" ze względu na podejrzenie zmowy cenowej.
Według wojewody "zielone światło" dla podjęcia decyzji o wyborze wykonawcy olsztyńskiej obwodnicy dał zespół powołany przy Ministerstwie Infrastruktury i centrali GDDKiA.
Zawiadomienie o podejrzeniu zmowy przetargowej między wykonawcami dróg skierowało w lipcu do prokuratury Apelacyjnej w Warszawie Centralne Biuro Antykorupcyjne.
Nieprawidłowości miały dotyczyć czterech przetargów, w tym budowy jednego z dwóch odcinków południowej obwodnicy Olsztyna.
Obecny na wtorkowej konferencji u wojewody dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA Mirosław Nicewicz - pytany czy decyzja o rozstrzygnięciu przetargu oznacza, że nie było zmowy przetargowej - odpowiedział, że nie będzie komentował tej kwestii.
- Jest ona procedowana przez inne organa państwowe i GDDKiA nie zajmuje się tą sprawą - powiedział Nicewicz.
Poniżej lista pozostałych ofert złożonych w przetargu (cena brutto):
1. Porr Polska Infrastructure - 548,93 mln zł - odrzucona (ważność oferty)
2. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Most z Sopotu - 701,11 mln zł - odrzucona (SIWZ)
3. Konsorcjum: Salini Polska, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud), Impregilo, Todini Costruzioni Generali - 733,44 mln zł - odrzucona (SIWZ + rażąco niska cena)
4. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 953,55 mln zł - odrzucona (ważność oferty)
5. Konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (Turcja), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego - 973,28 mln zł - odrzucona (ważność oferty)
6. Astaldi - 1,091 mld zł - odrzucona (ważność oferty)
7. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones - 1,108 mld zł - odrzucona (ważność oferty)
8. Energopol-Szczecin - 1,204 mld zł - odrzucona (ważność oferty)
Odcinek obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S51 będzie stanowić będzie obejście miasta od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Droga zlokalizowana na terenie Olsztyna i gmin Stawiguda, Purda, Barczewo ominie miasto od południowego wschodu.
Trasa będzie przebiegać od drogi S51 w sąsiedztwie miejscowości Tomaszkowo poprzez okolice miejscowości Bartążek, Szczęsne, Klebark Mały do drogi nr 16 na wysokości ogródków działkowych na Wójtowej Roli.
Inwestycja obejmuje trasę o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
W ramach kontraktu, który będzie realizowany w formule "projektuj i buduj" powstaną węzły Olsztyn Jaroty i Olsztyn Wschód. Jako kolejny etap inwestycji planowana jest budowa węzła Olsztyn Pieczewo.
Wcześniej, w sierpniu 2015 r., GDDKiA podpisała z konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i spółki Most z Sopotu kontrakt na budowę pierwszego odcinka obwodnicy Olsztyna.
Zadanie obejmuje budowę trasy na odcinku ok. 10 km - od połączenia z istniejącą DK16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie. Kontrakt konsorcjum Intercor i Most opiewa na 387,45 mln zł brutto. Budżet zamawiającego na to zadanie wynosił 347,96 mln zł brutto.
Zobacz więcej: Kontrakt na pierwszy odcinek obwodnicy Olsztyna podpisany
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Budimex wygrał przetarg za 913 mln zł na obwodnicę Olsztyna