Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie musiała powtórzyć ocenę ofert w przetargu na wykonanie 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 w ramach Via Baltica od węzła Wysokie do Raczek - zdecydowała Krajowa Izba Odwoławcza.
Jak poinformował 13 marca rzecznik GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki, od tego rozstrzygnięcia odwołało się konsorcjum na czele z Rubau Polska (odrzucone za "rażąco niską cenę") oraz konsorcjum Porr (odrzucone za "niezgodność oferty z treścią specyfikacji oraz rażąco niską cenę").
"Odwołanie Rubau zostało oddalone, natomiast KIO uwzględniła odwołanie wniesione przez konsorcjum Porr i nakazała unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej oraz unieważnienie odrzucenia oferty odwołującego. Nakazała też ponowne badanie i ocenę ofert" - wyjaśnił rzecznik.
Czytaj także: GDDKiA ma oferty na S61 Via Baltica - od 1,5 do 2,5 mld zł
Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Raczki została podzielona na trzy odcinki, które mają być realizowane w systemie "Projektuj i buduj".
Olsztyńska GDDKiA, również w lutym, rozstrzygnęła przetargi na 23-kilometrowy odcinek Szczuczyn - węzeł Ełk Południe oraz na 20-km odcinek z Ełku do węzła Wysokie. W obu przypadkach wybrano oferty firmy Polaqua - za około 534 mln zł i 613 mln zł. Zakończenie robót budowlanych jest planowane na początku 2021 r.
Czytaj również: Odwołanie uwzględnione. Wybór wykonawcy ekspresówki za blisko 0,5 mld zł do powtórki
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie łączyć się z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Budimex ustąpi miejsca Porr na budowie drogi S61?