Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budimex ma kontrakt na budowę odcinka S7 za 1,3 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
15-06-2015 13:51
Budimex ma kontrakt na budowę odcinka S7 za 1,3 mld zł
Fot. GDDKiA

Olsztyński oddział GDDKiA podpisał z konsorcjum Budimeksu kontrakt na budowę drogi ekspresowej S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16. Wartość zlecenia to ponad 1,318 mld zł brutto. Podpisanie umowy poprzedzał długi spór dotyczący wyników przetargu.

Udział Budimeksu w konsorcjum wynosi 95 proc., a jego partnerem jest Ferrovial Agroman. Termin realizacji wynosi 20 miesięcy bez okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).
W ramach budowy odcinka S7 powstanie dwujezdniowa trasa o długości 9,7 km oraz dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK 16.

Natomiast dwujezdniowa obwodnica Ostródy będzie miała 8,7 km i pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe.

W ramach inwestycji powstanie dziewięć wiaduktów drogowych, pięć mostów, jedno przejście dla pieszych pod drogą S7 oraz przejścia dla zwierząt.

- Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m. Będzie to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5 - podała GDDKiA.

- Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt - dodała.

Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji będzie most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Obiekt będzie miał 561 m długości. Powstanie też most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m.
- Podobną długość (340 m) będzie miał most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości będzie miał z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar” - wskazała GDDKiA.

Podpisanie kontraktu poprzedziły długie spory dotyczące wyniku przetargu. W połowie marca 2015 r. Sąd Okręgowy w Olsztynie ostatecznie oddalił skargi Salini oraz Astaldi na wyrok KIO, dotyczący odrzucenia ofert włoskich spółek w tym postępowaniu.
Wyrok KIO zapadł na początku listopada 2014 r. Izba uwzględniła wówczas odwołanie konsorcjum Budimeksu i nakazała odrzucić ofertę konsorcjum Salini z powodu rażąco niskiej ceny.

Jej dokładna wartość wynosiła 0,995 mld zł wobec budżetu inwestora w wysokości 1,452 mld zł brutto. Ponadto KIO utrzymała decyzję GDDKiA o odrzuceniu oferty Astaldi ze względu na jej niezgodność ze specyfikacją. Astaldi wyceniło prace na 1,124 mld zł brutto.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP