PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bliżej do rozpoczęcia rozbudowy warszawskiego metra

Autor: wnp.pl (TE)
08-03-2016 20:04
Bliżej do rozpoczęcia rozbudowy warszawskiego metra

Przetarg ogłoszono w połowie października 2014 r., a inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w stronę zachodnią - od szlaku za stacją „Rondo Daszyńskiego”, a drugie odcinek w kierunku północno-wschodnim za stacją „Dworzec Wileński”.

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Wojewoda mazowiecki wydał cztery decyzje dotyczące rozbudowy warszawskiego metra - odcinka północno-wschodniego od stacji Dworzec Wileński do stacji Bródno. Pozwolenia na budowę obejmują stacje C15 i C17 oraz dwie wentylatornie i mają rygor natychmiastowej wykonalności.

- Miasto stołeczne Warszawa może rozpocząć prace budowlane, które zgodnie z projektem obejmują m.in.: budowę stacji nr C17 o roboczej nazwie „Targówek”, przebudowę stacji „Dworzec Wileński”, budowę dwóch wentylatorni, tuneli oraz infrastruktury technicznej (torów odstawczych, wejść, wind, klatek schodowych itp.) - podał wojewoda w komunikacie.
- Zgodnie z decyzją środowiskową, roboty budowlane i późniejsze eksploatowanie metra będą prowadzone z uwzględnieniem ochrony zieleni, bezpiecznego gospodarowania odpadami i minimalizowania hałasu. Inwestor jest zobowiązany wykonać ekspertyzy techniczne odporności budynków na drgania - dodał.

Wojewoda mazowiecki wydał dotychczas sześć decyzji o pozwoleniu na budowę dla drugiej linii metra (dwie z nich wydano 16 lutego). Miasto stołeczne złożyło w sumie 13 wniosków, więc 7 postępowań jest jeszcze w toku.

Wcześniej, pod koniec stycznia, Urząd Zamówień Publicznych nie stwierdził przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie.

Jako najkorzystniejsze w przetargu zostały wybrane warte łącznie ponad 2,2 mld zł brutto oferty firm, które wcześniej były zaangażowane w realizację tej trasy: Gulermak i Astaldi.

Przetarg ogłoszono w połowie października 2014 r., a inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w stronę zachodnią - od szlaku za stacją „Rondo Daszyńskiego”, a drugie odcinek w kierunku północno-wschodnim za stacją „Dworzec Wileński”.

Postępowanie rozstrzygnięto pod koniec października 2015 r. W przypadku pierwszego zadania wybrano ofertę tureckiej firmy Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, która opiewa na 1,147 mld zł brutto. Budżet inwestora wynosi 1,684 mld zł brutto.

Pozostali wykonawcy, którzy złożyli oferty na ten odcinek, to: konsorcjum Torpol, Kyjiwmetrobud, Tines Engineering (1,275 mld zł brutto), konsorcjum Inżynieria Rzeszów, ZUE (1,302 mld zł brutto - wykluczona), Dogus Insaat ve Ticaret (1,513 mld zł brutto) oraz Metrostav Polska (1,800 mld zł brutto).

Natomiast w przypadku drugiego zadania wybrano włoskie Astaldi, którego oferta wynosi 1,066 mld zł brutto przy budżecie zamawiającego w kwocie 1,489 mld zł brutto.

Pozostałe oferty należą do: konsorcjum Vianini Lavori, Grandi Lavori Fincosit, Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro, Mota-Engil Central Europe (1,104 mld zł brutto), konsorcjum Acciona Infraestructuras, Mostostal Warszawa (1,273 mld zł brutto), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (1,833 mld zł brutto).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP