W Zielonce, Mokrej Wsi i Tłuszczu PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują bezkolizyjne skrzyżowania w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Wartość inwestycji to około 100 mln zł - poinformowały we wtorkowym komunikacie PKP PLK.
W Zielonce tunel drogowy powstanie w ciągu ulicy Inżynierskiej. Nowy obiekt połączy Inżynierską z ulicą Leśną i Kolejową.
Z kolei w Tłuszczu PKP PLK wybudują wiadukt drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634. Zastąpi on istniejący przejazd kolejowo-drogowy. Na wiadukcie będą wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe.
W Mokrej Wsi powstanie wiadukt nad linią kolejową, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Poza ułatwieniem dla kierowców, będą ścieżki rowerowe i chodniki oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
Bezkolizyjne skrzyżowania w Tłuszczu, Mokrej Wsi i Zielonce będą realizowane w systemie "projektuj i buduj", na co zaplanowano 22 miesiące.
Realizacja Rail Baltica - to lata 2018-2023; obecnie trwa procedura wyboru wykonawcy prac projektowych - mówił w połowie grudnia sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Kazimierz Smoliński. Czytaj: Rail-Baltica na etapie wyboru wykonawcy prac projektowych
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bezkolizyjne przejazdy zwiększają bezpieczeństwo na Rail Baltica