Do czerwca b.r. spółka Autostrada Wielkopolska ma czas na wynegocjowanie kredytów potrzebnych na budowę autostrady płatnej A2 na odcinku Świecko - Nowy Tomyśl.
"W sierpniu 2008 r. resort podpisał umowę z Autostradą na budowę i eksploatację mierzącego ok. 106 km odcinka Świecko - Nowy Tomyśl. Spółka miała czas do końca marca na zamknięcie negocjacji finansowych. Zwróciła się jednak do nas z prośbą o przesunięcie terminu o trzy miesiące. Zgodziliśmy się i podpisaliśmy w tej sprawie aneks" - powiedział PAP rzecznik resortu infrastruktury Mikołaj Karpiński.
Jak dodał, spółka zapewniła, że zgodnie z planami odda ten odcinek drogi do użytku przed Euro 2012.
"Spółka stara się o finansowanie z banków komercyjnych oraz głównego kredytodawcy jakim jest Europejski Bank Inwestycyjny. Rozmowy z EBI wkroczyły w etap podejmowania przez bank decyzji o kredytowaniu, której można spodziewać się w połowie kwietnia br." - powiedziała PAP rzeczniczka Autostrady Zofia Kwiatkowska.
Jak dodała, powodem opóźnień w negocjacjach z bankami była "zmiana technologii nawierzchni drogi z asfaltowej na betonową".
"Zgodnie z nowymi przepisami środowiskowymi, musieliśmy zmienić wykonanie autostrady na technologię betonową. Spowodowało to pewne opóźnienie w negocjacjach z bankami i dlatego poprosiliśmy ministerstwo o więcej czasu" - powiedziała Kwiatkowska.
Z danych spółki wynika, że koszt budowy odcinka autostrady A2 do Świecka ma wynieść 1 mld 298 mln euro tj. 12,2 mln euro za jeden kilometr autostrady. Kwota ta zawiera również projekt budowlany oraz prace przygotowawcze, jakie spółka musi wykonać przed rozpoczęciem budowy. Uwzględnia także pełne wyposażenie autostrady, m.in. punkty poboru opłat, systemy alarmowe, miejsca obsługi podróżnych.
Zakres projektu obejmuje również m.in. 76 mostów i wiaduktów, 6 węzłów autostradowych i tyleż samo miejsc obsługi podróżnych wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autostrada Wielkopolska do czerwca ma zakończyć negocjacje kredytu na A2