PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Astaldi za ponad 1 mld zł rozbuduje metro w Warszawie

Autor: wnp.pl (TE)
11-03-2016 13:22
Astaldi za ponad 1 mld zł rozbuduje metro w Warszawie
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Astaldi podpisało kontrakt rozbudowę drugiej linii warszawskiego metra o odcinek w kierunku północno-wschodnim - za stacją „Dworzec Wileński”. Wartość umowy wynosi ponad 1 mld zł brutto, a prace mają potrwać 38 miesięcy.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,1 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Kontrakt włoskiego Astaldi opiewa na 1,066 mld zł brutto wobec 1,489 mld zł brutto, które przewidywał budżet zamawiającego. O to zadanie ubiegały się jeszcze: konsorcjum Vianini Lavori, Grandi Lavori Fincosit, Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro, Mota-Engil Central Europe (1,104 mld zł brutto), konsorcjum Acciona Infraestructuras, Mostostal Warszawa (1,273 mld zł brutto), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (1,833 mld zł brutto).

Przetarg na rozbudowę drugiej linii metra ogłoszono w połowie października 2014 r., a inwestycję podzielono na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w stronę zachodnią - od szlaku za stacją „Rondo Daszyńskiego”, a drugie odcinek w kierunku północno-wschodnim za stacją „Dworzec Wileński”.

Postępowanie rozstrzygnięto pod koniec października 2015 r.

Jako najkorzystniejsze zostały wybrane warte łącznie ponad 2,2 mld zł brutto oferty firm, które wcześniej były zaangażowane w realizację tej trasy, czyli Astaldi i tureckiej spółki Gulermak.

Nie podpisano jeszcze umowy z tą ostatnią. Wartość kontraktu będzie wynosił 1,147 mld zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 1,684 mld zł brutto. Termin realizacji to również 38 miesięcy.

O zlecenie na rozbudowę trasy w kierunku zachodnim ubiegały się jeszcze: konsorcjum Torpol, Kyjiwmetrobud, Tines Engineering (1,275 mld zł brutto), konsorcjum Inżynieria Rzeszów, ZUE (1,302 mld zł brutto - wykluczona), Dogus Insaat ve Ticaret (1,513 mld zł brutto) oraz Metrostav Polska (1,800 mld zł brutto).

Przy wyborze najkorzystniejszych ofert brano pod uwagę cenę (90 proc.) oraz rękojmię (10 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 84-miesięczną gwarancję (wyjątek Dogus - 24 miesiące).

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje (nazwy robocze) to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

Podobnie jak centralny odcinek drugiej linii metra, również jego rozbudowa ma być współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Warszawa ubiega się o dofinansowanie z programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 proc. kosztów inwestycji.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


55 793 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 316 887 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 779 986 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP