PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Astaldi wygrało przetarg na S7 z tunelem za 969 mln zł

Autor: wnp.pl (TE)
29-02-2016 15:38
Astaldi wygrało przetarg na S7 z tunelem za 969 mln zł
Fot. GDDKiA

Oferta włoskiego Astaldi została wybrana przez GDDKiA jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka na odcinku Naprawa - Skomielna Biała wraz z ponad dwukilometrowym tunelem pod masywem Lubonia Małego. Wartość oferty to prawie 969 mln zł brutto.

Dwukomorowy tunel o długości 2058 metrów znajdzie się w ciągu odcinka Naprawa - Skomielna Biała (3 km) i będzie drążony w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry dystans będzie wynosił 107 metrów.
GDDKiA na realizację zadania przygotowała budżet w wysokości 1,595 mld zł brutto. Astaldi wyceniło prace najtaniej, a jego oferta opiewa dokładnie na 968,87 mln zł brutto.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brano pod uwagę cenę (90 proc.) oraz termin realizacji (10 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali realizację w terminie 54 miesięcy. Do czasu realizacji będą wliczane okresy zimowe.

Drugie pod względem ceny jest konsorcjum Salini Impregilo, Todini Costruzioni Generali (1,007 mld zł brutto), a trzecie konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, Porr Polska Infrastructure (1,299 mld zł brutto).

Pozostali uczestnicy przetargu to: Impresa Pizzarotti (1,462 mld zł brutto), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (1,485 mld zł brutto) oraz Metrostav (1,710 mld zł brutto).

Wcześniej GDDKiA dokonała wyboru najkorzystniejszych ofert w dwóch pozostałych przetargach na budowę drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój.

Pierwsze postępowanie obejmuje odcinek Skomielna Biała - Chabówka (5,2 km) wraz z budową nowego fragmentu drogi krajowej nr 47 Rabka-Zdrój - Chabówka (0,9 km).

Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta włoskiego Salini Impregilo, która opiewa na 615,06 mln zł brutto. GDDKiA ustaliła budżet tego zadania na 829,90 mln zł brutto.

Drugi przetarg to odcinek Lubień - Naprawa (7,6 km). GDDKiA na jego realizację przygotowała budżet w wysokości 719,83 mln zł brutto. Zwycięska oferta opiewa na 521,52 mln zł brutto i należy do konsorcjum IDS-Bud oraz Korporacji Altis-Holding.

Budowa S7 Lubień - Rabka ma przybliżyć oczekiwaną przez wielu kierowców, podróżujących z różnych stron Polski „Zakopianką”, perspektywę bezpieczniejszego i sprawniejszego podróżowania na Podhale, w Tatry i na południe Europy.

Jak zaznaczyła GDDKiA, trasa będzie bardzo różnorodną i malowniczą drogą ekspresową. W celu dostosowania do warunków terenowych połowę przebiegu trasy zaprojektowano na wiaduktach, estakadach, mostach oraz w tunelu.

Oprócz tunelu zaplanowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, a pozostałe to wiadukty i łącznice. Najdłuższy wiadukt będzie miał 992 metry długości.

Ponadto powstaną dwa węzły drogowe (Skomielna i Zabornia), trzy miejsca obsługi podróżnych (Lubień, Krzeczów i Zbójecka Góra) oraz 25 km dróg dojazdowych, obsługujących przyległe tereny.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP